Пробивът под Централна гара трябва да бъде изцяло завършен през лятото на 2025 година. Тогава се очаква и да тръгнат коли по новата пътна връзка, обяви кметът Костадин Димитров. Това означава, че движението между „Централен” и „Южен” пак ще се осъществява по Бетонния мост, който ще бъде ремонтиран за 6 месеца.
Очаква се той да бъде затворен на 15 юни и да бъде реконструиран до коледните празници на тази календарна година.
„Цялата ни нагласа и усилия е демонтажът на моста да се извърши в летния период, за да съвпадне с отпускарския сезон, когато трафикът в града не е толкова интензивен“, посочи Костадин Димитров. Всички условия между двете страни вече са уточнени, като от „Трейс холд груп” ще очакват възлагането на дейностите.
Поет е ангажимент дейностите в района на кръстовището между булевардите "Христо Ботев", "Руски" и ул. "Иван Вазов" да бъдат готови през септември.
Един от проблемите – имотите на БДЖ и НКЖИ от южната страна на пробива, също е решен. Там вече е подписано споразумение те да се прехвърлят на Община Пловдив, а тя да изгради развръзките.
„Това е необходимо, за да може подлезът под гарата да стане пълноценна транспортна комуникация, след като се реализира пробивът и връзките към него, които са във въпросните имоти“, поясни заместник-кметът по строителство Тошо Пашов. До затварянето на Бетонния мост, ремонтът на Кукленско шосе ще бъде изцяло завършен, увери той.
Костадин Димитров даде актуална информация и за другите проекти, които се реализират. Относно трите проекта в район „Северен”, до 15 дни се очаква да бъде готова отсечката на Рогошко шосе от 1,2 км. След нея дейностите ще спрат. Причината е, че се очаква да се подновят дейностите по Брезовско шосе, като от администрацията се преценили, че не бива двете входно-изходни артерии да бъдат затворени по едно и също време. До края на юни ще се пусне движението по двете платна на Голямоконарско шосе. Работата по улица „Владая” също напредва, увери кметът.
До Великден ще бъдат асфалтирани отсечките на "Александър Стамболийски" между "Пере Тошев" и "Бъкстон", както и между "Никола Динков" и "Стефан Стамболов".
Още от категорията
Провали ли се най-голямата реформа в спорта в Пловдив?