От Института по пътна безопасност настояват за спешни смени в ръководството на Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата. От неправителствената организация са изпратили отворено писмо до президента Румен Радев, в което изразяват възмущението си, че служебното правителство не е възложило одит за извършените ремонти на пътища на международни организации. 

"Институтът за пътна безопасност проведе множество срещи с министри, зам.министри, държавни агенции и други представители на властта от служебното правителство и бихме искали да ви уведомим, че БЕЗОПАСНОСТТА не е сред приоритетите им. Заявените от вас намерения за прозрачност потънаха в мъглата която от години се стеле над МРРБ и АПИ по отношение на концентрацията на договори и поръчки в „шепа“ фирми. И след кадровите промени извършени от вашето служебно правителство тази практика продължава. До този момент не са предприети действия за прекратяване на договори и връщане на авансово изплатени средства на строителните фирми който не са си изпълнили договорните задължения", се казва в писмото , подписано от инж. Богдан Милчев.

Статистиката дори показва, че от началото на месец май има лавинообразно увеличение на жертвите от пътни транспортни произшествия с повече от 40%.

В писмото представителите на ИПБ поставят въпроса и за ремонта на Околовръстното шосе на Пловдив.  "Констатирахме изключително сериозни ИНСТИТУЦИОНАЛНИ пропуски при ремонта на околовръстния път на гр. Пловдив. Например: АПИ твърди, че има проект съгласуван от Пътна полиция Пловдив, а Пътна полиция Пловдив твърди, че не е разписвал подобен вариант на проект. Питаме, възможно някой в рамките на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ да е положил фалшив подпис на длъжностно лице?" питат експертите. 

Вижте и цялото писмо:

 

 

От „Института за пътна безопасност” До господин Румен Радев,

Президент на Република България

Господин Президент,

Обръщаме се към вас чрез медиите, защото се страхуваме, че и това писмо ще остане без реакция от Ваша страна.

Института за пътна безопасност е най-голямата неправителствена организация, която от 2017 година води битка с българското правителство за изсветляване и нормализиране на управлението на транспортната система в България. През 2018 година имахме среща с вас на която вие изразихте подкрепата си за нашите усилия за прекратяване на корупцията по пътища на България.

Към днешна дата ситуацията по пътища ни не се променила. Статистиката дори показва, че от началото на месец май има лавинообразно увеличение на жертвите от пътни транспортни произшествия с повече от 40%. Института за пътна безопасност проведе множество срещи с министри, зам.министри, държавни агенции и други представители на властта от служебното правителство и бихме искали да ви уведомим, че БЕЗОПАСНОСТТА не е сред приоритетите им. За нас е учудващо нежеланието на назначеното от вас служебно правителство да не възложи на международни одитори проверка за качеството на ремонтите и строежа на нашите пътища. Напомняме ви, че лично вие и евродепутата Елена Йончева многократно сте настоявали за това. Буди недоумение защо все още служебното правителство не е извършило кадрови и структурни промени в Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата, която вие многократно сте критикували за нейната неефективност. Заявените от вас намерения за прозрачност потънаха в мъглата която от години се стеле над МРРБ и АПИ по отношение на концентрацията на договори и поръчки в „шепа“ фирми. И след кадровите промени извършени от вашето служебно правителство тази практика продължава. До този момент не са предприети действия за прекратяване на договори и връщане на авансово изплатени средства на строителните фирми който не са си изпълнили договорните задължения. Налице е силно желание за овладяване на модела „Борисов“, а не за прекратяване на корупцията в сферата на строителството на пътища в България. Констатирахме изключително сериозни ИНСТИТУЦИОНАЛНИ пропуски при ремонта на околовръстния път на гр. Пловдив. Например: АПИ твърди, че има проект съгласуван от Пътна полиция Пловдив, а Пътна полиция Пловдив твърди, че не е разписвал подобен вариант на проект. Питаме, възможно някой в рамките на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ да е положил фалшив подпис на длъжностно лице?

В тези времена, в които се генерират големи очаквания и надежди, ние се обръщаме към вас с нашите въпроси тъй като вашата позиция за пътна безопасност се разминава с поведението на назначеното от вас правителство. За това ви задаваме следните ясни и конкретни въпроси и очакваме ясен и конкретен отговор.

  1. Кой ви пречи или не ви дава да извършите международен одит на ремонтираните пътища в България?
  2. Кой ви пречи или не ви дава да извършите кадрови и структурни промени в ДАБДП.
  3. Кой ви пречи или не ви дава да бъдат реализирани публичните регистри, за да стане ясно във всеки сектор кой, кои и колко обществени поръчки печели? Много ли е сложно да се използва ЛЯЛСНКЕ на Европейската комисия като добър пример ?
  4. Кой ще поеме отговорността за лавинообразното увеличение на жертвите от ПТП през последните два месеца.

ИПБ категорично ще се противопостави на продължаващите процеси на разпад при управлението на Системата за безопасност на движението по пътищата отличаваща се със слаб и безидеен мениджмънт и некомпетентни и вредни политически намеси. Готови сме да споделим своите идеи за решения със всяка институция и личност която има компактността и морала да си послужи с тях.