Реформата в 98% е приключена, преструктурирали сме основни звена в това министерство. Постарали сме се с това да направим с участието на абсолютно всички ръководни длъжностни лица в цялата страна. Това заяви на 10 юни т.г. бившият министър на вътрешните работи Бойко Рашков. Реформата включваше освобождаване на пенсиониирани служители, които работят по трудови взаимоотношения , както и съкращаване на 28 щата на административни началници в 28-те дирекции в страната. Преструктурирането бе едно от условията, поставени от министъра на финансите Асен Василев, за да бъдат увеличени заплатите на работещите в МВР. 

Реформите в МВР обаче винаги са били с ограничен срок на действие и се препъват в необходимите персонални промени. Поредната смяна на караула в министерството също не прави изключение от правилото. Нова министерска заповед дава възможност на освободените пенсионери да се върнат на началническите постове, ако се окаже, че за тях няма други желаещи за 

Преди две седмици директорът на ОД МВР - Пловдив ст. комисар Димитър Балев напусна поста с почести, като служебният министър Иван Демерджиев го награди с почетен медал за "съществен принос, постигнати резултати и висок професионализъм по време на заеманата ръководна позиция". Според първоначалната информация от кулоарите, Балев трябваше да оглави сектор "Човешки ресурси" в дирекцията, след като титулярът Траян Тодоров, който вече има навършени години за пенсия, бъде освободен. Рокадата, подготвена в министерството, обаче не успя, тъй като кадровикът скоропостижно излезе в болнични.Практиката показва, че подобни болнични продължават в рамките на максималния срок, който е 6 месеца. По този начин постът, предвиден за ст. комисар Балев, се оказа зает. 

Следва "дереформизация" и със заповед на министъра е възстановена длъжността "Началник отдел "Административен" , на която ще бъде назначен бившият директор. Промените в щата включват възстановяване на звената "Финансов контрол", "Координационно обслужване" и "Управление на социалните дейности", които ще са на подчинение на началникът на администрацията. 

По този начин кадровикът е "финтиран" и може да се оттегли в пенсия. Бившият директор от своя страна ще получи полагащото му се обезщетение в размер на 20 работни заплати на последната длъжност , която е заемал и ще продължи да работи по закона за държавния служител на добре платена длъжност. 

Персоналните промени в случая нямам никакво значение, но случващото се показва, че всеки опит за реформа в системата е обречен. 

Наличието на  голям брой пенсионери в полицейските служби и управления е нож с две остриета. От една страна натоварват бюджета, защото получават едновременно пенсия и заплата. Голяма част от тях са на ръководни длъжности , което означава че пенсиите им са около горния праг, който е 1500 лева, а заплатите също са далеч от минималните. Наред с всички останали, „хибридите” получават коледни бонуси, ковидни добавки , пари за дрехи и всичко , което се полага на останалите служители.  Т.е, един пенсионер получава между 2 и 3 пъти по-високи месечни доходи от полицай на редовна служба, но естествено не върши два пъти повече работа. Общото мнение е, че пенсионерите не си дават много зор, тъй като не е ясно в кой момент реформата ще ги помете, но в същото време запушват  израстването на по-младите полицаи. По тази причина младите не инвестират в подготовка и обучение, защото са наясно , че това е безсмислено да се напъват, докато началникът не навърши 60.

Така действащият закон държи в шах и шефовете на служби и районни , които няма как да махнат пенсиониран служител без да закрият щата. По този начин хората, които работят на терен намаляват, за сметка на администрацията, която заплашително се разраства.

Абсурдът, който цари в момента в МВР противоречи напълно с философията на ранното пенсиониране, което се полага на служителите на министерството.  Ранното пенсиониране, максималния размер на пенсията и привилегиите, които получават под формата на 20 заплати , са заради тежките отговорности , които служителите на реда носят, докато изпълняват служебните си задължения.  Щом обаче големият процент полицаи предпочитат да работят до 60 години и не считат, че са с изчерпан ресурс, тогава по всяка вероятност законодателят трябва да преразгледа Кодекса за социално осигуряване в частта, която касае сектор „Сигурност”.