Директорът на летище Пловдив Иван Карнабитов подаде оставка още вчера, след като служителите на аеропорта получиха едва по 200 лева от пълния размер на заплатите си. Новината съобщи първо TrafficNews.bg
Днес на аеропорта последва пресконференция с обясненията на Карнабитов.

Според наши източници – схемата е ясна. Оставката на Иван Карнабитов няма да бъде приета заради силен натиск на партийни активисти от Пловдив. Той ще запази поста си, а Бордът на директорите да се оглави от Спас Шуманов, а заместник-председател на Борда да бъде уволнената кметица на район „Южен” Павлинка Кацарова.

Наш репортер се свърза с директора в оставка Карнабитов още вчера и той обясни, че летището се издържа от собствени приходи и от Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация”.

„ГВА не са ни превеждали пари 6 месеца, ако преведат и една фактура, ще можем да се разплатим с персонала”, заяви за TrafficNews.bg Иван Карнабитов. 

Служителите на летище Пловдив обаче са в стачна готовност.

Отговорът на Карнабитов ни накара да потърсим за коментар бившия директор на летище Пловдив Дойчин Ангелов. Ето и интервюто, което той даде за TrafficNews.bg:

-Г-н Ангелов как ще коментирате ситуацията в летище Пловдив и факта, че не са изплатени заплатите на персонала?

-Това е логично развитие на всичко, което се случва в последните месеци. Спомняме си, че не отдавна бяха забавени изплащането на аванси, както и за последната година и половина липсва информация да са договорени нови полети или да са открити такива.

Ако е вярно увеличаването на приходите, тогава са се увеличили разходите, за да не стигат парите. Една от възможностите за увеличаване на разходите е да са назначавани голям брой хора, без да има необходимост от това. Трудно ми е да си обясня как по толкова бърз начин бяха похарчени резервите на летището в размер на приблизително 800 хиляди лева, след като Карнабитов пое летището, защото още тогава той призна, че заварва една „стабилна и работеща структура”

-Настоящият директор Иван Карнабитов обвинява държавата в забавени плащания на субсидиите. Имало ли е подобни проблеми по време на Вашето управление?

-Да такива забавяния са се случвали не веднъж и също понякога се е стигало до забавяне в продължение на шест месеца на държавната субсидия, но винаги съм се старал да има достатъчно резерви, с които да се посреща подобно забавяне и никога не се е стигало до не плащане на аванси и заплати.

-Кой е виновен според Вас за ситуацията в момента?

-Ситуацията е вследствие на лош мениджмънт и лоши управленски решения.

-Днес се лансира идеята летището на не работи като денонощно. Добра идея ли е това?

-И сега да бъде съкратен съставът на летище Пловдив, съм убеден, че то може да обслужва денонощно полети. По-опасното в случая е намаляването на 24-часовия режим на работа и преминаването му на дневен режим на работа.

Това със сигурност ще прекрати съществуването на редовните линии, защото регионалните летище са предпочитани заради възможността за опериране нощем. Това не само ще спре съществуващия в момента трафик, но и ще направи невъзможно привличането на нов такъв. Предлагането на подобни мерки със сигурност ще провали евентуалната концесия на летище Пловдив.

Практиката показва, е преминаването от 24-часов към дневен режим на работа в повечето случая много трудно позволява връщането към предишния режим на работа. Със сигурност от това подобно развитие на нещата, ще пострадат и колегите от Ръководство въздушно движение, защото и при тях ще настъпят съответните съкращения, като се намали обема на работа. Подобен вариант е със сигурност началото на края на Международно летище Пловдив.

TrafficNews.bg