77 процента повече посещения отчитат туристическите центрове през 2017 г.  Общо 70 694 човека са потърсили помощта на специалистите там. 56 856 от тях са чужденци, а – 13 838 човека са българи.

Основните групи чужденци пристигат под тепетата от Турция, Гърция, Великобритания, Франция, САЩ, Израел, Русия и Германия. Значително е нараснал броят и на гостите от Румъния, Украйна, Холандия, Белгия, Швеция и Швейцария. Най-много българи пристигат под тепетата от София, Стара Загора и Бургас. Това става ясно от отчета по Годишната програма за развитие на туризма в община Пловдив за 2017 г., който ще бъде разгледан на следващата сесия на Общинския съвет, пише PlovdivTime.bg.

Градът ни е става все по-популярен и на новите пазари. Отчитат се индивидуални посетители от Египет, Азербайджан, Казахстан, Дубай, Андора, Аржентина, Армения и Филипините.

Все повече са туристите, които идват в града заради конкретни събития от културния календар, а това довежда и до ръст от 22 процента на посещенията в регионалните и общински културни институти.

Ръст от 9.35% спрямо 2016 г. бележи броят на пренощувалите в Пловдив лица.

Пловдив е рекламиран в няколко големи издания за туризъм – каталога на британските туроператори ABTA, летищното издание на компания България Еър, пътеводителя на In Your Pocket, Arrivel Guides, каталога на Международното туристическо изложение WTM в Лондон.

Ръст на посещенията бележат и голяма част от музеите и къщите в Стария град. Общинският институт „Старинен Пловдив” отчита 270 000 посещения, които са с над 23 хиляди повече от 2016 г. 

Сред музеите шампион е Природонаучният музей с над 97 000 посещения. Екипът на директора Огнян Тодоров е удвоил броя на гостите, които са посетили експозицията. Ръст отчитат и Етнографският музей, посетен от над 70 хиляди човека,и Градската художествена галерия – 17 563.

Историческият музей е посрещнал 28 209 гости, а Археологическият – 12 226.

Културен център „Тракарт”, около който има напрежение заради заявеното намерение на общината да не удължи концесията на стопанина му Жорж Трак, също е сред отличниците. Там са влезли 30 300 туристи, което е двойно повече спрямо 2016 г.

Общо 526 635 човека са влезли в културните обекти в града. Това е ръст от 22 процента или с 94 100 повече посещения.

Екипът на новата общинска структура ОИ „Старинен Пловдив”, която погълна екипа на ОП „Туризъм”, ще насочи усилията си да развива и промотира културно-историческия туризъм, бизнес туризма, вино и гурме, кулинария и събитийния туризъм и през 2018 г.

Експертите, изготвили програмата, обръщат внимание на няколко основни тенденции на световния туристически пазар. Все повече туристи  имат негативно отношение към груповите пътувания. Все повече от тях планират дълги ваканции с няколко дестинации и то особено във възрастта от 15 до 24 г. Основният мотив при избора на мястото за посещаване е очакваното изживяване. Платежоспособните туристи предпочитат индивидуални туристически продукти, а не масовите. Възраждат се гранд туровете из Европа и света. Определяща при избора не е толкова цената, колкото онова, което получаваш срещу заплатеното.  Туристите от Индия, Китай и Япония стават все по-активни и трите държави се оформят като перспективни пазари.

С очертаването на новите тенденции експертите си поставят и няколко приоритетни задачи през тази година – да обвържат туристически продукти с титлата Европейска столица на културата, с програмата на „Пловдив 2019” и Европейската година на културното наследство.  Плановете на общинската структура са свързани с налагането на града като бранд и налагането му като туристически център през цялата година.

С предприетите действия от ОИ „Старинен Пловдив” се надяват да увеличат броя на пренощувалите лица с 10 процента и да увеличат продажбите на билети за културно историческите обекти с 50 процента.