Кои ще са проектите, които ще се изпълнят с кредитната линия от 120 млн. лева, която искат да теглят градските власти в Пловдив. Зам.-кметът Илия Кирчев заяви, че с този заем до края на мандата могат да се построят всички големи проекти на града, с които да се сложи край на задръстванията, да се подобри чистотата на въздуха и качеството на живот.
Той остави вратичка, че за част от проектите Община Пловдив може да се надява на държавно финансиране, с което заемът да намалее и да не се усвоява цялата сума. Премиерът Бойко Борисов заяви, че Пловдив може да очаква удвояването на Околовръстното шосе и новия му лъч, както и нов мост над река Марица. С проблемите около ст. „Христо Ботев” и базата на Локомотив , близо 33 млн. лева ще отидат за спортните клубове. Това може да „отреже” средствата за нов мост над река Марица, който се предполага, че ще струва поне 25 млн. лева. Така проектът вероятно ще влезе в списъка с общинско проектиране.
Здравко Димитров и Илия Кирчев заявиха, че най-важните проекти на града са свързани с вътрешния ринг. На масата те имат проекти за близо 200 млн. лева.
Ето кои са и проектите:
Вътрешният ринг е може би най-грандиозният проект на Пловдив. Според концепцията ще може да се прави пълен кръг около Пловдив без да се налага въобще да се влиза в централна градска част. Това на практика ще сложи край на всички задръствания и проблеми с трафика.
Едната част от него е новият бул. „Северен”, който съвсем скоро ще бъде открит. Връзката от Моста на Адата към Брезовско шосе ще разтовари значително „Цар Борис III Обединител”. Предвижда се и втори етап, който да свързва Брезовско шосе директно с Карловския надлез. Към момента не се знае каква ще е сумата за този проект.
Здравко Димитров прекрати обществената поръчка за изграждането на „Модър-Царевец”. Тя бе на стойност от 12 млн. лева,без ВиК дейностите за 3 млн. лева, които ще се правят от Водното дружество по проекта за Южен обходен колектор. Проектът със сигурност ще влезе във финансирането по кредитната линия, ако бъде договорена.
Третият проект е може най-големият от гледна точка на парична стойност. Връзката между „Тракия” и „Южен” се очаква да струва близо 50 млн. лева. Тя ще е с надлез над жп линиите, като директно ще се свързва бул. „Александър Стамболийски” с улица „Цар Симеон”. Той предвижда да има кръгово кръстовище над жп линиите, което да хваща основните направления – „Кукленско шосе”, Асеновградско шосе , „Цар Симеон” и бул. „Александър Стамболийски”. Вероятно този проект ще бъде оставен последен, предвид огромната му стойност. Възможно е той да се преработи, като се намери по-евитно решение за преминаването над жп линиите.
Последният проект, който трябва да завърши ринга е нов мост над Марица край железния жп мост. Неговата стойност ще е около 25 млн. лева. Освен четирите големи проекта, градските власти трябва да работят и по свързващата инфраструктура около тях.
Към този списък Здравко Димитров прибави изграждането на два подлеза под жп линиите на бул. „Копривщица”, с които да се сложи кошмарното чакане на прелезите. Зико иска да рестартира и проекта за пробив под колелото на Водната палата, който е оценен на 5 млн. лева.
Преди да се пристъпи към големите проекти, заемът ще трябва да служи и за разплащане за текущи договори, подписани от предходната власт - ремонт на Коматевския възел за 7,5 млн. лева, ПК „Младост за 12,5 млн. лева, вторият транш за Кукленско шосе от 3 млн.
Други очаквани дейности са удвояването на бул. „Васил Априлов”, Голямоконарско шосе, изграждането на Втори гребен канал както и за ужасно компрометираните , но важни павирани улици като „Даме Груев”, „Скопие” и „Генерал Колев”.
Към това добавяме и изпълнението на Водния цикъл, където ще трябва общинско съфинансиране, което е в размер на поне 20 млн. лева.
Под въпрос е дали ще бъде изтеглен този заем, предвид политическото напрежение, което предизвика изказването на зам.-кмета по финанси.