Седемнадесет предложения за изработване на технически проект и подробен устройствен правилник на Околовръстното шосе на Пловдив бяха отворени в Агенция "Пътна инфраструктура" вчера. Поръчката за дългото 18.7 километра трасе е разделена в три обособени позиции. Стойността на проекта е 3.750 млн. лв. без ДДС, а финансирането е от националния бюджет.

Трасето включва участък от пътя Пловдив - Асеновград, като началото е при отделянето му от пътя Пазарджик - Пловдив, а краят - при новоизграждащото се кръгово кръстовище между пътя Брезово - Пловдив и път II-86. Отделно от това се проектира и пътят между п.в. Царацово и Съединение, който също се отделя от пътя Пазарджик - Пловдив в северна посока към АМ "Тракия".

Част от кандидатите играят в различни конфигурации и съдружия и за трите обособени позиции.

В битката за проектирането на трасето от път ІІІ-805 /Път І-8 Пазарджик - Пловдив/ - пътен възел "Царацово -Съединение" и участък за привързване към съществуващия път и път II-86 /Път І-8 Пазарджик - Пловдив/ – Асеновград – Смолян и участък за връзка със сегашния път са се включили шест кандидата. Това са "Проджект Планинг енд Мениджмънт" ООД, "Трафик Холдинг" ЕООД, "Рутекс" ООД, "Алве Консулт" ЕООД, както и обединенията "Пловдив 2020 лот 1", с акционери "ВИА план" и "Инжконсултпроект", и "Бурда-Пътпроект 2000" на "Илия Бурда" ЕООД и "Пътпроект 2000" ООД.

Акционерите в последното обединение играят самостоятелно за втората обособена позиция за път ІІІ-805 /Път І-8 Пазарджик - Пловдив/ - ПВ Царацово-Съединение. Другите трима претенденти са "Трансконсулт-22" ООД, ДЗЗД "Трафик Контролс" на фирмите "Трафик холдинг" ЕООД, което е със самостоятелна оферта в първата позиция, и "Контролс" ООД, както и обединението "Пловдив 2020 лот 2" на "ВИА план" и "Алве консулт", също участващи за първия участък.

Част от внеслите оферти за тези две позиции се състезават и за третата. Самостоятелните предложения са на "Инжконсултпроект", "ИА план" и "Пътпроект", а три са обединенията. Те са ДЗЗД "Обединение Трафиктконсулт БГ- Илия Бурда", на едноименните компании, ДЗЗД "Транслогистика", с участници "Трансконсулт-22" и "Логистика 21", както и "ППМ-ИЙ Кей Дже", в което са "Проджект Планинг енд Мениджмънт" ООД и "Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс".

Околовръстният път на Пловдив е от съществено значение за района и е важен за развитието на индустриалната зона и връзката ѝ с града, посочват от Агенция "Пътна инфраструктура". Проектът предвижда промяна в габарита на пътя, изграждане на локални платна за осигуряване на достъп до търговски, крайпътни и други обекти, разположени в близост до съществуващия път. Трасето включва участък от пътя Пловдив - Асеновград като началото е при отделянето му от пътя Пазарджик - Пловдив, а краят е при новоизграждащото се кръгово кръстовище между пътищата Брезово - Пловдив и Пловдив-Асеновград. Отделно от това се проектира и участък от възела Царацово - Съединение, който също се отделя от пътя Пазарджик - Пловдив в северна посока към магистрала "Тракия".

Чрез оформящия се западен околовръстен път на Пловдив се осъществява една от връзките към града, а от друга се реализира и връзката на магистрала "Тракия" с област Смолян.

 

Бойко Борисов обеща ново околовръстно на ПловдивБлагодаря на българските работници, че водят такива инвеститори у нас, каза министър-председателят