Още 5 километра от автомагистрала "Струма", заедно с новия тунел "Железница", ще бъдат пуснати за движение  на 20 февруари, вторник, съобщават от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Повече от година се забави завършването на участъка заради срутищни процеси от двете страни на тунел "Железница", който беше напълно завършен през лятото на 2022-ра. За укрепването на единия скат експертите решиха да се изгради полутунел преди мостовото съоръжение и виадукта в посока Кулата. На практика, на срутищния участък е построен още един малък тунел на платното, което оскъпи дейностите с над 80 милиона лева.

Самият тунел "Железница", чиято стойност е над 215 милиона лева, е най-модерното съоръжение у нас. Той е с две отделни тръби, всяка с дължина 2 километра.

Снабден е с всички системи за безопаност, енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS-кабини и електронна система за контрол на достъпа.

Между тръбите има четири напречни връзки за пешеходци и още две за автомобили, по които ще могат да преминават линейки, пожарни и други специализирани машини в случай на пътен инцидент.

В близост до турела е изградена и хеликоптерна площадка. Трасето на автомагистрала "Струма" след готовата 5-километрова отсечка в посока Кулата, не е готово заради липса на окончателно решение за строителството й през Кресненското дефиле, уточнява БНР.