Нов Генерален план на организацията на движението ще бъде изготвен за Община Пловдив, научи TrafficNews.bg. От градската администрация са пуснали обществена поръка, с която ще се търсят експерти за новия основен документ. Тя е на стойност от 60 000 лева без ДДС, като с тази сума трябва да се положат фундаментите на по-безопасно, по-бързо и по-екологично предвижване в рамките на целия град.

Сегашният генерален план на Пловдив е от 2013 година,  като той бе направен от българския екип на МОТТ Макдоналд лимитид" – Великобритания. Документът тогава даде насоки за редица промени, които бяха направени през последните години. На базата на него бе реализиран  и транспортния проект с поставянето на умни светофари и другите нововъведения.

Новият документ, трябва да даде основните насоки за предвижване в градски условия, както и  промените в уличната регулация.
Всички проектни решения по организация на движението трябва да  се базират на утвърдената в Общия устройствен план на Пловдив класификация на уличната мрежа. Общата дължина на изградените трасета от ПУМ (ІІ, ІІІ А, ІІІ Б, и ІV клас) е 163 км, с което плътността на уличната мрежа в града е 3 км/кв.км.

Консултантите трябва да изготвят детайлни проекти за

-Транзитния трафик

-Масовия градски транспорт

- Посочност и предимство  на движение

- Нови улици и булеварди

- Забрана за движение на определени видове превозни средства

-  Ограничаването на паркирането в център и насърчаване на алтернативен транспорт

Преди 5 години консултантите от   МОТТ Макдоналд лимитид" представиха и 10 приоритетни мерки за оптимизиране движението в Пловдив. Част от тях не се направени и до днес. Ето ги и тях:

- Реконструкция на кръстовището на "Сточна гара" с изграждане на липсващите обособени десни ленти по бул. "Хр. Ботев"с цел увеличаване на пропускателната способност на кръстовището и намаляване на задръстванията
 
- Реконструкция на кръстовището при "Цариградско шосе" и бул. "Освобождение" с устройване на лента за обратен завой и допълнителна лява лента с цел избягване на конфликтните точки в кръстовището
 
- Реконструкция на кръгови кръстовища на бул. "Дунав" и бул. "България" с бул. "Цар Борис Обединител" с изнасяне на пешеходните пътеки на 10 м преди вход и 15 м след изход, монтиране на пешеходни парапети
 
- Организиране на обособени ленти за ляво завиващи на кръстовището при бул. "Руски" и ул. "Гладстон" с цел чувствително намаляване на задръстванията в пикови часове
 
- Изпълнение на липсващите пътни развръзки на надлез "Родопи" от двете страни на ЖП линията с цел осъществяване на вътрешен транспортен ринг, организиране на тежкотоварното движение, увеличаване на пропускателната способност на "Кукленско шосе" и премахване на светофара при OMV

- Реализиране на допълнителни паркоместа (двустранно) в зоната на ул. "Ив. Вазов", както и еднопосочност с косо паркиране пред училище СОУ "Патриарх Евтимий". В зоните със засилено пешеходно движение и наличие на паркоместа от синята зона се изпълнява бордюрна реконструкция тип изнесени тротоари в района на пешеходните пресичания – например кръстовището при ул. "Ив.Вазов" и ул. "Екзарх Йосиф"
 
- Изграждане на нови кръгови кръстовища:
ул. "Мушанов" и ул. "Мит. Панарет", ул. "Преслав" и ул. "Кирил и Методий"
 
ул. "Преслав" на "Гроздовия пазар"

бул. "Марица-юг" и бул. "Източен".