Essential отмени плановете за разработване на втори телефон и проучва продажбата на цялата компания, според Bloomberg. Голяма част от детайлите остават все още неясни.

Едно нещо, което обаче звучи сигурно, е, че вторият телефон на Essential - поне такъв, какъвто беше първоначално планиран - няма да се случи. Bloomberg казва, че разработването е отменено и че инженерите на компанията сега работят върху интелигентен домашен продукт, който се очаква да бъде пуснат през следващата година. Това може да е конкурентът на Echo, който Essential обяви преди година, но оттогава не сме чували нищо за него.

Essential смята, че остава в бизнеса с телефони, просто не чрез проектиране на самите устройства. Вместо това, Essential съобщава, че Foxconn ще се справи с по-голямата част от разработката на телефони като подизпълнител. Първият и единствен телефон на компанията е продал само около 150 000 бройки, откакто е бил пуснат в продажба през миналия август, пише Hicomm.

Разговорите за продажба изглежда не са стигнали много далеч. Ако това се случи, Essential се надява да продаде всичко - патенти, хардуер, предстоящи проекти; намерението е дори да се пренасочат служителите към каквато и нова компания да ги вземе. Същественото е, че компанията "активно" си търси купувач наоколо, според информацията на Bloomberg.

След излизането на новината, от Essential пуснаха заявление, което косвено потвърди слуховете. "Постоянно работим по няколко продукта едновременно и не е изключение да спрем разработката на някой, ако смятаме, че друг би бил по-успешен. Съсредоточени сме в бъдещето и в продукти, които променят пазара - както мобилни устройства, така и такива за дома", коментира говорител на компанията в писмо до The Verge.

От The Information са получили и вътрешно писмо, изпратено от основателя на компанията Анди Рубин до служителите. В него се гласи, че "Никой (включително и аз) не знае какво е най-доброто за компанията в момента". Той допълва, че текат разговори с банки за набиране на средства.

Смартфонът Essential дебютира миналата година и създаде огромно вълнение с това, което по това време беше забележителен дизайн - малкия прорез в екрана. Но други компании бързо настигнаха Essential и телефонът в крайна сметка не успя да се справи с големите надежди. Имаше известен брой софтуерни проблеми, които разваляха и качеството на камерата. Те бяха решени на по-късен етап, но това също изигра роля за по-слабите продажби. Освен това, моделът се продаше за 699 долара, което го постави в същата лига като телефоните от най-висок клас на вече наложилите се марки.