Китайската платформа ТикТок планира да отвори още два центъра за данни в Европа. Това е обявил един от мениджърите на компанията. Ходът може да смекчи опасенията за сигурността на данните на потребителите, както и да облекчи регулаторния натиск върху компанията, предава Ройтерс.

TikTok цели да увери правителствата и регулаторите, че съдържанието на личните данни на потребителите не може да се манипулира от Китайската комунистическа партия или някой друг под влиянието на Пекин.

„Напредваме с финализирането на плана за втори център за данни в Ирландия с доставчик на услуги трета страна“, посочва генералният мениджър на TikTok за операции в Европа Рич Уотъруърт. По думите му се водят преговори за създаване на трети център за данни в Европа. Уотъруърт добави, че миграцията на данните на европейските потребители на TikTok ще започне тази година и ще продължи до 2024 г.

Компанията има средно 125 млн. месечни активни потребители в ЕС, което поставя компанията под по-строги изисквания на ЕС за онлайн съдържание, известни като Закона за цифровите услуги (DSA).

DSA се прилага на компании, обслужващи над 45 млн. потребители, като много големи онлайн платформи и изисква от тях да извършват управление на риска, външен и независим одит, да споделят данни с власти и анализатори и да имат кодекс на поведение.

За сравнение Twitter има 100,9 млн. средномесечни потребители в ЕС, на базата на оценка за последните 45 дни. Средният месечен брой потребители възлиза на 278,6 млн. в Google Maps, 274,6 млн. в Google Play, 332 млн. в Google Search, 74,9 млн. в Shopping и 401,7 млн. в YouTube. По-рано тази седмица Meta Platform обяви, че има 255 млн. средномесечно активни потребители във Facebook в ЕС и около 250 млн. средномесечно активни потребители в Instagram за последните 6 месеца на 2022 г.