Компаниите използват технологии и системи, за да автоматизират все по-голяма част от работния си процес. Това обаче води и до неподозирани проблеми. Например софтуерът еднолично да решава, че даден човек трябва да бъде уволнен и никой, дори шефовете на компанията, да не могат да го върнат на работа. Историята е напълно реална и се е случила на Ибрахим Диало в Лос Анджелис, съобщава БиБиСи.

Диало работил в компания в центъра на Лос Анджелис доста време, когато преди година получил ранно сутрешно съобщение на гласовата си поща от отдел "Човешки ресурси", които искали да проверят дали всичко е наред с него. Тъй като във фирмата има още няколко души с неговото име, помислил, че е грешка. Когато отишъл на работа и картата му отново не сработила да го пусне, отново помислил, че е технически проблем, разказва Диало.

Така започнала поредица от разговори с различни служители в компанията, които постоянно го питали какво се случа, дали са го пуснали в сградата и т.н. Никой от ръководителите му не знаел за случващото се, когато Диало ги попитал. След като картата му отново не го пуснала и на служебния паркинг и в сградата, Диало поискал от мениджъра си нова карта и получил разрешение да му бъде издадена такава.

След като поработил още няколко чака, установил, че не е влязъл в служебния си профил в системата. Опитите му да влезе със старото си име и парола се оказали неуспешни. Помолил колега да провери, оказало се, че профилът му е деактивиран. По-късно мениджърът му отново му се обадила притеснена и с извинение, че е станало грешка и имало имейл, че е уволнен. Опитите на мениджърите да възстановят профила му обаче били неуспешни.

На следващия ден Диало вече не можело да бъде пуснат и от охраната, защото името му било със забрана в системата. Системата продължила да предупреждава, че Диало няма право да е в сградата. Мениджърите уведомили директора на фирмата, която наредила профилът му бъде възстановен. Минути след това получила имейл, че Диало е уволнен окончателно.

Въпреки това тя казала на Диало на другия ден отново да дойде на работа и проблемът ще бъде решен. Ден по-късно обаче двама охранители дошли при Диало и му казали, че са получили имейл с нареждане да го изведат от сградата. Нито директорът на фирмата, нито мениджърите вече могли да се намесят. Следващите 3 седмици Диало останал в дома си, докато следил имейл комуникацията на ръководството по неговия казус, който накрая бил успешно решен и се върнал на работа.

Остава въпросът кой е уволнил Диало? Оказало се, че това е направила самата автоматизирана система. Малко след като Диало бил назначен, компанията била купена от друга фирма, която уволнила предишния му мениджър. Той обаче не успял или забравил да въведе в системата новата крайна дата на договора на Диало. Така, когато старата дата дошла, системата автоматично уволнила Диало без право на възражение. Тъй като той продължил да влиза в системата и след тази дата, постепенно се активирали всички системи за сигурност с блокиране на профили, аларми до мениджърите и до охраната.

"Чувствах се много добре на работа. Създадох приятели, всички бяха много доволни от мен и разчитаха на мен. Една малка грешка в автоматизацията срина всичко. Бях съпроводен от охраната като крадец, трябваше да обяснявам на хората защо не съм на работа, колегите ми се отдръпнаха (с изключение на моя мениджър, която ме подкрепяше много)", пише Диало.

В крайна сметка по-късно напуснал и започнал да работи за друга компания, пише vesti.bg. Смята, че година по-късно може да разкаже историята без да го е срам и иска тя да е пример и напомняне за компаниите да не прибързват с автоматизацията. "Автоматизацията може да е от голяма полза за една компания, но трябва да има начин хората да се намесят, ако машината направи грешка. Останах 3 седмици без заплата, защото никой не можеше да спре машината. Това, което наричах "сигурна работа", е само илюзия. Все си мислех какво ли щеше да стане, ако наистина бях допуснал грешка в тази компания", пише още Диало.