SensorTower публикува интересни данни за потребителските разходи за мобилни приложения. От тях виждаме ръст както при Android, така и при iOS. Общите разходи през 2021 достигат 133 милиарда долара, което е с 20% повече от миналата година, когато са били изхарчени 111.1 милиарда долара.

И тъй като все пак годината още не е завършила, данните са прогнозни. App Store продължава да привлича повече пари, като през магазина на Apple потребителите са платили 85.1 милиарда долара, което е със 17.7% повече спрямо миналата година. В Google Play са изхарчени 47.9 милиарда долара или с 23.5% повече на годишна база.

Отчита се и ръст при общите инсталации с 0.5%. През Google Play са реализирани 111.3 милиарда инсталации, а в App Store са достигнати 32.3 милиарда инсталации, но се забелязва лек спад. TikTok е най-изтегляното приложение като цяло. След него се нареждат Facebook, Instagram, WhatsApp и Messenger. В челната десетка са още Telegram, Snapchat, Zoom, CapCut и Spotify.

Най-много приходи също носи TikTok, а след това идват YouTube, Piccoma, Tinder, Disney+ и т.н. Според SensorTower TikTok ще генерира приходи от 2.3 милиарда долара до края на годината. Най-изтегляните игри са Garena Free Fire, Subway Surfers, PUBG Mobile, Bridge Race и Roblox. Най-много приходи са генерирани от PUBG Mobile.