Когато си купите нов телефон, е важно да го конфигурирате добре. Започнете като изключите тези няколко функции, съветва AndroidPIT.

1. Автоматичната яркост

Повечето смартфони имат режим за автоматична яркост на диспея. На теория това трябва да оптимизира консумацията на батерия. Често пъти обаче функцията е настроена със „застраховка” и слага малко по-голяма яркост от реално нужната. Ръчната настройка може да е по-досадна, но ще се отрази благоприятно на живота на батерията.

2. Ненужни приложения

Смартфоните, особено идващи от оператор, често имат множество допълнителни приложения. Производителите също слагат свои програми и всичко това коства ресурси и батерия. Ако някое (или всички) от тези приложения не върши работа, то е добра идея да бъде изтрито или най-малкото деактивирани от настройките на телефона, пише Expert.bg

3. Анимациите

Няма спор, че работата с устройствата е по-приятна, когато има анимации в интерфейса. Така те изглеждат по-добре, усещането е по-приятно. Това обаче изисква системни ресурси, които при телефони с по-слаби процесори, може да е проблем. Те могат да се изключат чрез Developer options (разработчици) менюто, където трябва да се изключат Window animation scale (скала на анимацията на прозорец) , Transition animation scale(скала на преходната анимация,) и Animation duration scale (скала на анимацията).

4. Вибрация и звук

Почти всички телефони издават звук или имат лека вибрация при докосване на виртуален бутон. Идеята е да се симулира физическото усещане при използване на реален бутон. Но всъщност е достадно, а и хаби малко батерия. Тези опции обикновено могат да се изключат от Settings > Sound & notifications, както и от настройките на избраната клавиатура.

5. Персонализираните реклами

Google използва данните на потребителите, за да подбира по-добре рекламите, които виждат. Тази опция обаче може да се изключи от менюто с настройките. Най-лесно е да се намери като в менюто се използва търсачката и се въведе Ads. В зависимост от използваната версия на Android може да има различни опции, включително избор на кои приложения каква информация да могат да използват. Има и опция за цялостно изключване на персонализирани реклами. Това не спира събирането на информация, но ограничава нейното използване.