Статистката за регистрации на нови автомобили в Германия разкрива, че електрифицираните модели успяха да задминат бензиновите. На свиващия се като обем пазар традиционните типове задвижване отново позагубиха позиции, но за сметка на това електромобилите и други видове модели с алтернативно задвижване „дръпнаха“ сериозно напред, съобщава autobild.bg.

Според статистиката на КВА делът на бензиновите автомобили (972 588 бр.) от 37,1 процента е значително под нивото от миналата година (46,7 процента). Делът на дизелите (524 446 бр.) също се е свил – от 28,1 процента (2020 г.) на 20. Почти всички видове алтернативни задвижвания обаче бележат ръст: продадените хибриди са общо 754 588 (+43 процента), реализациите на електромобили са общо 355 961 (+83,3 процента, 16 процента пазарен дял). От продадените хибриди 352 449 са от типа Plug-in – техният дял се е вдигнал до 12,4 процента (ръст – 62,3 процента).

Нищожно малък е процентът на автомобилите с уредба на пропан-бутан – едва 0,4 (10 118 бр., +54,6 процента), както и на метан – 0,1 (3916 бр., -45,3 процента). Позитивният ефект от общата ситуация на пазара е за околната среда – емисиите на въглероден диоксид от леките автомобили са паднали с още 15,1 процента – и средната им стойност е едва 118,7 г/км (за 2020 – 139,8 г/км).

Общо около 2,62 милиона нови леки автомобилa са регистрирани в Германия за миналата година, с около десет процента по-малко в сравнение с предходната 2020. Германия вече е третият по големина пазар на изцяло електрически автомобили в света след Китай и САЩ. А според прогноза на консултантската компания EY, делът на електрическите автомобили в Страната на Гьоте може да нарасне до 32 процента през 2022. И то въпреки факта, че за много от моделите ще трябва да се чака доста дълго поради глобалната липса на чипове. Но процесът не може да бъде спрян: почти всички големи производители вече са разработили стратегия за постепенно премахване на двигателите с вътрешно горене.

Основен стимул за ръста на хибридите и електромобилите в Германия е финансовата помощ от правителство – до 9000 евро на автомобил. Освен това са предвидени и данъчни ограничения. Много вероятно е обаче голяма част от Plug-in хибридите на лизинг да са служебни автомобили – чиито водачи не би следвало да бъдат толкова старателни в зареждането на ток, а и освен това пътуват много. С други думи, пълният потенциал за шофиране на ток няма да бъде използван.