Почти всички големи световни компании временно спират да рекламират в "Tуитър" поради хаотичния подход на милиардера Илон Мъск към управлението на компанията, която купи. Това съобщи вестник "Файненшъл таймс", позовавайки се на служители на водещи рекламни агенции.

"Напълно уникална ситуация - суматоха, щети за компанията. Нищо подобно по мащаб не се е случвало досега. Никога", каза представител на ръководството на един от рекламните холдинги от Голямата четворка, в която влизат американската Interpublic Group of Companies Omnicom Group., френската Publicis Groupe и британската WPP.

Друг източник на FT каза, че Мъск е "изплашил дори онези рекламодатели, които му пожелават успех". Той лично се обадил на ръководителите на някои компании, които притежават големи марки, и ги обидил на фона на спадащи приходи от реклама, което принуди други да минимизират рекламните разходи в "Tуитър", пише вестникът. WPP сега смята рекламата в "Tуитър" за много рискова.

Масовите съкращения по нареждане на Мъск направиха много по-трудно за рекламиращите компании да получат обратна връзка от служителите на социалните медии и да измерват ефективността на техните рекламни кампании. Все по-често има и оплаквания за технически грешки при показването на реклами.