За да създаде почти перфектни покрития на своите много скъпи хиперавтомобили, от Bugatti отделят между 600-700 часа на кола, само за да я боядисат!
"Боядисването на един хиперспортен автомобил Bugatti изисква не само невероятен опит, но и амбиция винаги да отговаряме на високите стандарти за качество на марката, седмица след седмица, кола след кола“, казва Саймън Ветерлинг, експерт по каросерията и боята на автомобили Bugatti.
След като се уверят, че покритието на панела на корпуса е безупречно, майсторите нанасят грундиращ слой, който след това се шлайфа до идеална гладкост, за да се предотврати образуването на дори фини вълнички, неравности или вдлъбнатини.
Само това отнема 100 часа и ще са необходими още 100, преди първият слой да е готов. Преди това лакьорите нанасят прозрачен слой и го шлайфат, след това отново прозрачен слой, който се шлайфа отново, за да придаде дълбочина и наситеност на крайния цвят.
След нанасяне на цветовете всяка повърхност се оглежда и проверява за отклонения. Ако дори с нюанс по-тъмна от останалите, се връща в ателието за повторно лакиране. От "Бугати" казват, че гарантирането, че боята остава постоянна върху различни повърхности, е голямо предизвикателство, защото понякога боядисват върху метал, а понякога върху въглеродни влакна.
Но дори и тогава процесът не е завършен. След като боята отговаря на стандартите на производителя на автомобила, тя преминава през четиридневно полиране. После се тества в светлинния тунел на Bugatti в продължение на десет часа, за да се провери дори за най-малките дефекти.