За да създаде почти перфектни покрития на своите много скъпи хиперавтомобили, от Bugatti отделят между 600-700 часа на кола, само за да я боядисат!

"Боядисването на един хиперспортен автомобил Bugatti изисква не само невероятен опит, но и амбиция винаги да отговаряме на високите стандарти за качество на марката, седмица след седмица, кола след кола“, казва Саймън Ветерлинг, експерт по каросерията и боята на автомобили Bugatti.

Преди да се нанесе първият слой основно покритие, експертите на Bugatti проверяват всяка повърхност за несъвършенства. Няма смисъл да се опитвате да постигнете перфектно покритие, ако "платното" има недостатъци, затова експертите проверяват за малки дупки и петна, преди да започнат да използват пистолет за боя.

След като се уверят, че покритието на панела на корпуса е безупречно, майсторите нанасят грундиращ слой, който след това се шлайфа до идеална гладкост, за да се предотврати образуването на дори фини вълнички, неравности или вдлъбнатини.

Само това отнема 100 часа и ще са необходими още 100, преди първият слой да е готов. Преди това лакьорите нанасят прозрачен слой и го шлайфат, след това отново прозрачен слой, който се шлайфа отново, за да придаде дълбочина и наситеност на крайния цвят.

След нанасяне на цветовете всяка повърхност се оглежда и проверява за отклонения. Ако дори с нюанс по-тъмна от останалите, се връща в ателието за повторно лакиране. От "Бугати" казват, че гарантирането, че боята остава постоянна върху различни повърхности, е голямо предизвикателство, защото понякога боядисват върху метал, а понякога върху въглеродни влакна.

Но дори и тогава процесът не е завършен. След като боята отговаря на стандартите на производителя на автомобила, тя преминава през четиридневно полиране. После се тества в светлинния тунел на Bugatti в продължение на десет часа, за да се провери дори за най-малките дефекти.