Gеnеrаl Моtоrѕ пpeдcтaви изцялo eлeĸтpичecĸия джип Нummеr, ĸoйтo щe cтpyвa дo 110 000 дoлapa, ĸoгaтo бъдe пycнaт в пpoдaжбa пpeз 2023 г. Aвтoмoбилът щe бъдe cтaбилeн пapтньop нa пpeдcтoящия пиĸaп Нummеr, ĸoйтo тpябвa дa влeзe в пpoдaжбa тaзи eceн, cъoбщaвa СNВС.

„Предполагаше се, че електромобилите Hummer ще са най-способните и завладяващи електрически суперкамиони досега“, заяви в изявление Дънкан Олдред, глобален вицепрезидент на GM.

Hummer EV SUV от 2024 г. има същия привличащ окото въртящ момент до 8 480 нютон-метра като пикапа, но се смята, че има 50 мили по-малък пробег, 170 по-малко конски сили и е половин секунда по-бавен от пикапа поради по-малкия размер на батерията.

Обхватът на електрическия SUV се изчислява между 250 и повече от 300 мили, в зависимост от модела. От 0 до 100 км/ч ускорява за около 3.5 секунди. Той има до 830 конски сили, според GM.

Електрическият всъдеход Hummer дебютира по време на реклама, представена от звездата от НБА Леброн Джеймс по време на NCAA Final Final между Baylor Bears и Houston Cougars.

Цената

Пълните цени на SUV ще варират от около 80 000 долара за базов модел до 110 595 долара за специалния модел „Edition 1“ с наличен „екстремен офроуд пакет“. Ценообразуването варира в зависимост от обхвата, производителността и размера на батерията на автомобила.

GM заяви, че ще започне с производството на най-скъпите модели в началото на 2023 г., последвани от по-евтини версии през пролетта на 2024 г. Автомобилният производител прави резервации за автомобила на своя уебсайт.

Ценообразуването и диференцираното производство са подобни на начина, по който GM пуска пикапа Hummer. Първо на пазара ще се появи най-скъпият електрически пикап „Edition 1“, който вече е разпродаден. Година по-късно ще бъде налична версия за 99 995 долара, последвана от моделите за 89 995 и 79 995 долара през пролетта на 2023 и 2024 г., съответно.

Външността на автомобилите изглежда еднакво, освен затворената задна част на SUV-а в сравнение с отворения багажник на пикапа. И двата модела разполагат с нова итерация на традиционната решетка на Hummer с подсветка „HUMMER“ в предната част на автомобилите.

И двата предлагат множество офроуд части и функции, като адаптивно въздушно окачване и режим, който му позволява да завива и с четирите колела наведнъж, позволявайки на камиона да се движи почти диагонално.

Всъдеходът, подобно на пикапа, се предлага със системата за асистиране на водача Super Cruise на GM, която позволява шофиране без ръце по магистралите в САЩ и Канада.

Пикапът и SUV моделът ще се произвеждат в завода в Детройт. Те са първите от този модел, откакто GM прекрати добре познатите версии на автомобилите през 2010 г.

По-рано президентът на GM Марк Ройс каза пред CNBC, че решението да се възкреси Hummer при електромобилите е взето след дискусия между него, изпълнителния директор на GM Мери Бара и поне още един изпълнителен директор в началото на 2019 г. за преосмислянето на бранда Hummer за новото поколение купувачи.

„Просто искахме да го направим. Видяхме възможността за камионите“, каза Ройс по време на EV Day на GM по-рано тази година.

Пикапите Hummer, които GM нарича спортни камиони, или SUT, ще бъдат първото превозно средство с платформата за електрически превозни средства от следващо поколение.