Mercedes е на финалната права от разработването на изцяло електрическа версия на своята легендарна G-класа. Изглежда EQG ще има забележителни функции, включително за въртене на място, както показва кратко видео от тестовете. Това става възможно благодарение на сложната система от четири електромотора. Всъщност подобен начин на завиване вече бе демонстриран от Rivian, като предстои да видим коя от двете компании ще пусне първа системата в сериен модел, тъй като Rivian все още не я предлага, пишат от DizzyRiders.

 

Още през миналата година в интернет се появиха изтекли документи, от които знаем, че ще има поне две електрически версии – EQG 560 и EQG 580. Любопитното е, че електрическата G-класа ще запази платформата на конвенционалната версия, т.е. няма да стъпва на нова електрическа платформа. В тази връзка е нормално да очакваме EQG да запази трите блокировки на диференциалите. Очаква се топ моделът да има около 530 к.с. и 850 Нм, което би значело да е по-мощен от G 63 AMG. За адекватното захранване с енергия всъдеходът вероятно ще получи огромна 108-киловатчасова батерия, която ще осигурява близо 500 км с едно зареждане.