Наложиха солена глоба на “Гугъл”. Компанията, която е собственик на платформата за видео споделяне “YouTube”, трябва да плати 170 млн. долара, защото събирали личните данни на деца.
Данните на деца под 13 години, за които е нужно родителско съгласие, са използвани за таргетиране на реклами онлайн, пише Би Би Си.
Разследването на регулаторните органи показва, че от компанията неведнъж са се рекламирали на големи компании, че успяват да достигнат до публика на възраст от 6 до 11 години. Такова предложение било отправено на компанията “Мател”, която произвежда играчки.
От “YouTube” отричат техните услуги да са насочени към деца. Глобата е огромна за подобно нарушение, но органите в САЩ смятат, че не е достатъчна.
Освен парите от “Гугъл” трябва да се погрижат да маркират правилно съдържанието за деца.
Акценти
Виж всички
50 срещу 4000: Когато каузата я няма, улицата остава празна
Почина големият пловдивски архитект Иван Делчев - Чудото