Агенция „Пътна инфраструктура” започна първите стъпки за един от най-важните проекти в областта на републиканският път Карлово – Пловдив. Това е един от най-опасните пътища, не само в Пловдивско, но и в цяла България. През последните години, пътят неизменно влизаше в 10-те най-опасни трасета с най-много катастрофи и жертви. Той се нареждаше в антикласацията заедно с пътя Пловдив – Асеновград. Последното трасе вече е удвоено, като почти липсват тежки инциденти на него след това.

От АПИ са пуснали обществена поръчка за  “Определяне на изпълнител за провеждане на оценка на въздействието върху пътната безопасност на обекти от републиканската пътна мрежа.”  Това е първата стъпка преди да се започне идейна разработка, а след това и техническа за удвояването на пътя. Поръчката е за 200 000 лева без ДДС, като освен пътя Пловдив – Карлово, са дадени още четири обекта.

В мотивите е записано, че удвояването на републиканския път Пловдив – Карлово е от изключителна важност в социален и икономически аспект за Пловдив и цялата област. Чрез разширението му ще се подобрят  транспортно – експлоатационните характеристика на пътя и прилежащите съоръжения и принадлежности, ще се увеличи пропускателната му способност и ще се гарантира безопасността на движение.  Като част от обхода на гр. Пловдив, той ще  привлече допълнителен автомобилен  и тежкотоварен поток като най-кратка комуникационна връзка с  най- близките пътища от РПМ: с път І-8 (международен път Е-80), автомагистрала „Тракия” и път ІІ-86.

Ще се даде възможност за обслужване на индустриалните зони около Пловдив и за извеждане на транзитния автомобилен трафик извън урбанизираната територия на общината.

В концепцията на АПИ е удвояването на 48 км от трасето от кръговото кръстовище на пътя Карлово – Бургас до пътния възел – „Пловдив – Север” на АМ „Тракия”.

Към заданието е сложено да се направи и анализи 8-те километра от Околовръстното от АМ „Тракия” – „Пловдив – Изток” до Скоебелева майка. Участъкът не влиза в разработката на АПИ за удвояването на Околовръстното. Там проектът се прави от АМ „Тракия” – „Пловдив – Запад” до пътя Пловдив – Асеновград.