Бул. „Христо Ботев” и връзката му към бул. „Руски” и ул. „Иван Вазов” ще бъдат завършени на 15 ноември, а Бетонният мост ще се затвори в началото на декември. Това стана ясно от посещение на транспортния министър Георги Гвоздейков на Централна гара в Пловдив. Той обясни, че крайният срок за усвояването на средствата по Механизма за свързана Европа е края на 2024 година. Ако всички дейности с пробива на гарата и повдигането на Бетонния мост не приключат до тогава, то България е пред угрозата да загуби много пари от Европа.

„Тези проекти трябва да се управляват от Община Пловдив. Тук виждам недобро планиране и анализ за тези проблем, но не трябва да се връщаме назад. Всичко се прави в полза на гражданите, намирайки най-добрите решения за тях”, заяви министърът. Той заяви, че не иска да коментира писмото на Община Пловдив и острите позиции, като допълни, че се надява след изборите нещата да се успокоят и всички да седнат на една маса.

По думите му затварянето за 6 месеца на Бетонния мост е реалистичен срок, като до юни трябва да е готов. Влаковото движение пък ще бъде прекъснато за 30 дни.

Гвоздейков каза още, че има идеен проект за реализация на градската железница, а в момента тече процедура по избор на изпълнител за техническо проектиране, за изграждане и ПУП на пловдивската градска железница.  Той се реализира по новата оперативна програма - "Транспортна свързаност" през НКЖИ.

Също така 15 мотриси, закупени от държавната фирма, ще бъдат предоставени на Пловдив за градската железница.

Готвят споразумение с „Трейс” за ремонта на Бетонния мост, Общината няма да го затвори без негоОпасно е политическото заиграване с проекта, който е за стотици милиони, каза инж. Иван Бакалски