След повече от година Агенция пътна инфраструктура завърши поръчката за строителството на Югоизточния обход на Пловдив. Със свое решение от 16 март от АПИ са класирали на първо място „Трейс холд груп” със 100 точки. Компанията бе дала и най-ниската оферта  - 34,5 млн. лева без ДДС или 41,9 млн. лева с налога при прогнозна цена от 50 млн. лева с ДДС.

„Трейс” фаворити за новия лъч на Околовръстно на Пловдив с оферта от 34,5 млн. леваОтвориха ценовите предложения фирмите след година чакане за Югоизточния обход

На второ място комисията класирала консорциум с водещ партньор „Щрабаг”, която е дала една от най-високите цени – 49 млн. лева с ДДС.  Трети са друг консорциум с водеща фирма „Геострой” с оферта от 45,2 млн. лева с ДДС.

От днес започва да тече и 10-дневния срок за обжалване в КЗК, а ако няма жалба може да се пристъпи към договор с фирмата. Има обаче една въпросителна – дали от „Трейс” ще се съгласят да подпишат договора. Тяхната оферта бе подадена през март 2021 година при съвсем различни цени на строителните материали тогава. От АПИ завършиха поръчката в последния момент преди да изтече 12-месечния срок. Въпреки това от компанията може да се откажат от поръчката, тогава от АПИ трябва да поканят втората и следващите фирми, подали офертите.

Връзката между „Скобелева майка” и Асеновградско шосе е един от най-чаканите проекти в Пловдив от години. Тя трябва да изкара голяма част от транзитния трафик, като с нея ще има директна връзка от магистралата към пътя Асеновград – Смолян. Отделно рингът на града ще бъде завършен с нея.

Трасето на обходния път трябва да започва в района на пътен възел „Скобелева майка“ при 98-ми км на път II-56, ще продължава почти успоредно на ж. п. линията и ще завършва при кръговото кръстовище при 14-ти км от път II-86 Пловдив – Асеновград – около 4,8 км.

Новият път с габарит Г20 ще се влее в изградения през миналата година нов четирилентов участък от второкласния път II-86 Пловдив - Асеновград. Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети. Строителните работи трябваше да приключат в рамките на 18 месеца.