Пловдив е един от най-големите градове в България, а гражданите му не могат да се възползват от транспорт в късните часове. Вече близо година пловдивските автобуси продължават да бъдат с намалено разписание, както през COVID пандемията. Макар в момента противоепидемични мерки да няма, и пътният поток да е два пъти повече, някои автобусни линии все още работят само до 21:00часа. Други дори често не могат да се видят и в по-ранните часове на деня.

Наш читател възмутено сигнализира до TrafficNews. Той каза, че в делничен ден чака автобуси по линията 99,44,37 и 93, но такива след 21:00 часа не са минават. Много превозвачите си спестяват последните курсове, тъй като пътниците са по-малко и така „не им излиза сметката”.

„Един въпрос към всички автобусни превозвачи. Къде е градския транспорт след 21.00ч в делничен ден? Да попитам, къде ни отиват данъците? Държавата и общината плащат субсидии за редовен и качествен градски транспорт, а какво получаваме –нищо” ,  пише нашият читател. В София, Бургас и Варна има дори нощни линии, но тук дори вечерта е трудно да се хване автобус.

Припомняме, че поради повишаването на цените на горива, осигуровки и други разходи, все още в Пловдив автобусите се движат с COVID разписание. На практика това е 20% по-малко от действителната транспортна схема на града.

Колите по линии №№1, 4, 9, 10, 15, 17, 20, 21, 25, 26, 29, 44, 93, 99, 113 и 222 в маршрутните разписания от общинската транспортна схема, трябваше да спазват интервал между автобусите сутрин от 06:30 ч. до 09:30 ч и от 16:30 ч. до 19:30 ч. на 10-12 минути; от 09:30 ч. до 16:30 ч. на 15 минути; от 05:00 ч. до 06:30 ч. и от 19:30 ч. до 23:00 ч. на 20 минути. Все пак градски транспорт трябва да има до 23 часа според общинската транспортна схема, но такъв няма.

През новата седмица се очаква да се попише и анекс по два от договорите с превозвачите, които би трябвало да вкарат нещата в ред. По редица линии изпълнението е около 80%, което е най-ниското ниво от над 10 години насам.

5 линии на „Хеброс бус” в Пловдив с огромно неизпълнение, превозвачите си ги разпределятСключват анекс по два от договорите, най-старият отива на поправка