Нова организация на движението по редица кръстовища се налага през последните месеци,  която затруднява повече движението, вместо да го облекчи. За това сигнализира читател на TrafficNews, който подробно описа абсурдната ситуация по редица невралгични кръстовища.

Основният проблем е,че се махат знаци Ж9, които указват, че са разрешени обратните завои по кръстовищата. Това се е случило на бул. „България”, „Васил Априлов”, Асеновгрсдско шосе, Дунав,  „Кн. Мария Лузиза” и други .

Според пловдивчанин това не само създава по-голям хаос  с движението, а и дава предпоставки на КАТ  да санкционират водачи за нещо, което е било разрешено довчера.

Нашият читател е поставил  редица въпроси, които ще бъдат препратени към „Организация и контрол на транспорта”, за да обосноват своите  действия.

Ето и целия пост на нашият читател и поставените  от него въпроси:

Искам за пореден път да потърся Вашата помощ най-малкото, за да намерим заедно отговори на тези въпроси от Община Пловдив, по-конкретно - ОП "Организация и Контрол на Транспорта".

  1. Защо бяха премахнати знаци Ж9, разрешаващи обратния завой, от източната и западната страна на кръстовището на бул. „България” с бул. „Васил Априлов”?
  2. Защо бяха демонтирани същите знаци от всички страни на кръстовището на бул. „Освобождение”” с бул. „Асеновградско шосе”/бул. „Менделеев”, при положение, че там от всички страни има отделни секции за наляво, а по Асеновградско шосе даже са с по две ленти за завиване наляво и крайната лява лента активно се ползва за направата на обратен завой към търговските обекти, разположени на бул. „Менделеев” в "Ритейл парк Пловдив"? Лентата за ляв завой на бул. „Освобождение” в посока бул. „Найчо Цанов” пък също се ползва активно за обратен завой, заради новооткритите магазини на мястото на бившата Мебелна къща.
  3. Защо са премахнати знаци Ж9 от всички страни на кръстовището на бул. „Дунав” с ул. „Победа”?

Това са само част от кръстовищата, чиято организация на движение е била наскоро променена и то не към улеснение на трафика, а напротив - точно обратното. Нима пловдивчани и гостите на града трябва да бъдат принудени да правят тази маневра (завиване в обратна посока) само на кръгови кръстовища?! Е, това ако не е абсурд и тотален хаос с регулирането на трафика, то кое е!? Премахването на знаците Ж9 от ключови и натоварени кръстовища из целия град Пловдив ще доведе до вкарване нарочно на хората в нарушение, което допреди вземането на това абсурдно решение от ОП "ОКТ", не е било проблем и затруднение за движението в града - да се прави обратен завой на тези обозначени места по кръстовищата. Това също е и предпоставка за образуване на т.нар. "хранилки" от Пътна полиция, но не за скорост, а заради глупава промяна на организацията на движение. Включително са и забранили фактически и обратния завой на светофарното кръстовище пред централния вход на Централния гробищен парк -  ул. „Лев Толстой” и бул. „Кн. Мария Луиза”, където впрочем най-лявата лента само за това се използва, тъй като там няма къде да отидеш наляво, ако завиваш от бул. „Мария Луиза”, южно платно, посока Скобелева майка. Щом са тръгнали да правят промени, касаещи завиването в обратна посока, то нека поставят от всички страни на кръстовището м/у бул. „Княгиня Мария Луиза” и бул. „Източен”, знаци В23, с които изрично да го забранят. Заради създадените десни секции там и образуването на конфликтна точка между нарушителите, които не спазват синия знак "задължително наляво" и хората, които са си в право и завиват на зелено на допълнителна дясна секция на перпендикулярния светофар, спрямо този към момента на основната зелена вълна.

Редовно там съм виждал и служебни автомобили на МВР, които завиват неправилно и в нарушение в обратна посока по бул. „Мария Луиза” в посока Малката базилика. Когато се забрани изрично със съответните знаци тази маневра на това кръстовище, ще се даде и възможност на движещите се по бул. „Източен”  в южна посока да имат допълнителна дясна секция на светофара, която да свети зелено, докато основната по бул. „Мария Луиза” в посока кв. Изгрев също свети зелено, и така ще се даде възможност на автомобилите, които искат да достигнат до Центъра, да се придвижат по-бързо. Само от тази страна на кръстовището няма обособена такава допълнителна дясна секция, която да свети отделно зелено, докато перпендикулярната такава е основно на зелена светлина.

Също така съм сигурен, че ще продължат от Община Пловдив с тези свои абсурдни мерки и на още места ще изчезнат знаците Ж9, които до момента са улеснявали водачите и облекчавали движението. Според мен следващото кръстовище под прицел за премахване на възможността за направата на маневрата завиване в обратна посока, ще бъде това на Аграрния университет.

Моля, да потърсите конкретни отговори от отговорните институции в техния работен ден и тяхното работно време, защото нещата се изпускат от контрол и се взимат хаотични решения, които водят само до допълнително напрежение в и без това натоварения уличен/булеварден трафик на Пловдив, независимо дали той е транзитен или не.

Защо организацията на движение трябва да се променя на неща, които от години са така и са работещи в услуга и улеснение на гражданите? Това не е промяна, подмяна!

Благодаря Ви за отделеното време и се надявам след като се зададат тези въпроси, освен да се получат отговори, то и организацията на движение към днешна дата да се преразгледа и да се върне по старому, защото си работеше добре така, както си беше, без никой да я пипа, разбира се визирам конкретно знаците Ж9 по кръстовищата със светофар, под който има поставен друг син знак за задължителна посока или в самия светофар има стрелки, указващи задължителната посока, и относно разрешените места за направата на обратен завой по ключови и натоварени кръстовища в гр. Пловдив.

За мен отговори на въпросите и навременно решение на проблемите са достатъчни, не търся популярност или слава, а Вашата посредническа функция и най-вече - способността да карате отговорните да си свършат правилна, качествено и бързо работата. Това се случва само след Вашата намеса и под Вашия контрол като медия, която носи отговорност пред пловдивчани и търси отговори на въпросите на гражданите от точните хора и решения на проблемите от правилните институции в тази мъчителна и апатична комуникация между нас и тях.