Пловдивчанин настоява за промяна на пътна маркировка на кръстовище в район „Северен”. С медията ни се свърза Стефан Мутафчиев, като по думите му хоризонталната маркировка на кръстовището на ул. „В. Левски“ и ул. „Поп Манол“ е безумна и трябва да се промени.
Към момента на посоченото кръстовището хоризонталната маркировка е двойна непрекъсната линия, което по думите му прави невъзможно законно да се извърши ляв завой за автомобили движещи се в посока от север на юг.
Споделя, че това на практика превръща всички живущи в квартала в нарушители, когато трябва да влязат през тази улица, която е един от трите възможни входове. Другите два входа в квартала се намират на бул. „България” на еднопосочното му западно платно, а ул. „Поп Манол“ е еднопосочна и по думите му за над 20 адреса е единствената възможност да стигнат до имотите си с автомобил.
Мутафчиев е на мнение, че в момента, за да бъде спазен ЗДП, колите движещи се в посока от север на юг по ул. „В. Левски“ и желаещи да навлязат в квартала по ул. „Поп Манол“, трябва да продължат до първото кръстовище между бул. „България“ ул. „В. Левски“, на което е забранено извършването на обратен завой, да завият наляво или надясно по бул. „България“, да обърнат посоката на движение на колелото с бул. „Цар Борис Трети Обединител“ или на кръстовището с ул. „Победа“, да се върнат обратно, да завият отново по ул. „В. Левски“ и така да стигнат до пресечката с ул. „Поп Манол“, на която да завият надясно.
Кръстовището между бул. „България“ ул. „В. Левски“, на което не е разрешено извършването на обратен завой
„По възможните два маршрута, автомобилите трябва да преминат два пъти и през пешеходния светофар на ул. „В. Левски“. Така пътя се удължава с 1300 m и е съпроводен с изчакване на 5 светофара или с 1600 m, изчакване на 4 светофара и преминаване през колелото на Панаира. Общото време за преминаване на участъка при средна скорост на движение от около 35 km/h е близо 6 минути, а при наличие на задръстване, времето е над 10 минути”, споделя той.
Предложението му е са се промени пътната маркировка в зоната на кръстовището на единична прекъсната линия. Според него по този начин в зоната на кръстовището на ул. „В. Левски“ и ул. „Поп Манол“ би довело до спиране на движението в лявата лента, когато има МПС което изчаква насрещния поток за да извърши завой на ляво, като това на практика ще е единственото следствие ако се промени маркировката.
„Средната скорост на преминаване през участъка няма да се промени, тъй като потока спрял заради МПС извършващо ляв завой, така или иначе пак ще спре на пешеходния светофар на 80 m след това, освен това същия пешеходен светофар спира потока в посока от юг на север, при което извършването на завой на ляво на практика е значително улеснено и безопасно. Тъй като средната скорост на движение в участъка е ниска, предпоставките за настъпване на ПТП са на практика нулеви, което се доказва и от статистиката. Въпреки че ежедневно на кръстовището се извършват стотици завивания на ляво, които в момента са нарушение на ЗДП, на въпросното кръстовище няма регистрирано нито едно ПТП в последните години”, добавя той.
Споделя, че маркировката е такава вече осем години.
„За тези 8 години не ми е известно на това кръстовище да е настъпило ПТП, а колкото до накъсването на транспортните потоци, вероятно е добре да се прецени дали накъсването на транспортния поток, който и без това е накъсан от намиращия се само на 80 m пешеходен светофар е оправдано с оглед на това, че при забраната за извършване на ляв завой, десетки автомобили биха се влели напълно излишно в трафика за изминат допълнително 1300 m или 1600 m, да преминат през 4 или 5 светофара и да удължат движението си с още поне 6 min, само за стигнат до същото кръстовище и да извършат вече законосъобразния десен завой на него”, завършва Мутафчиев.
По думите му е изпратил въпросния сигнал и до ОП „Организация и контрол на транспорта” в началото на месец август, като до този момент не е получил отговор.
Медията ни потърси директора на общинското предприятие Георги Стоилов, който заяви, че е извършена проверка по повод сигнала, както и че се изготвя официален отговор към подателя му.
Той заяви, че след проверката на предприятието е установено, че въпросната пътна маркировка на кръстовището е одобрена съгласно действащия Генерален план за организация на движението на Община Пловдив и на този етап не се предвиждат промени.
Още от категорията
Две сестри се срещат за първи път след 50 години, разбират за връзката си случайно от... ДНК тест