Община Пловдив обмисля дали да прекрати изцяло договора с „Хеброс бус” за обслужването на 9 междуградски линии или да вземе три линии от него. Това се случва след лавината от сигнали и напрежение в хората от Пловдив и редица населени места, които разчитат на междуградския автобусен транспорт.
Както TrafficNews писа нееднократно ежедневни проблеми има с линиите между Пловдив и Карлово, Хисаря и Марково. Недоволни има и от други населени места, през които минават автобусите на Веселин Дошков. Често курсове не се изпълняват, а други дори се променят, като чакащите по спирките гадаят дали ще се появи автобуса.
„Търпението ни се изчерпа, хората не може да бъдат подложени на това. Почти всеки ден провеждаме разговори с Веселин Дошков и „Хеброс бус”, въпреки постоянните обещания за това, че ще се коригират проблемите, то не само не се случва, но и се задълбочават. Вероятно ще другата седмица ще предложим да се прекратят договорите за Карлово, Хисаря и Марково. Без това сме вече и в хипотеза на временна мярка, а смятаме, че линиите са достатъчно атрактивни и ще намерим временно превозвач”, заяви директорът на ОКТ Георги Стоилов. По думите му има постоянни сигнали и към тях, като дори се виждат своеволия с промяна курсове.
„Изпратиха ни автобус с табела Храбрино- Марково – Пловдив. Такава линия не съществува. Автобусът тръгва от Храбрино, минава през Първенец и оттам завива по Околовръстното за Марково , за да вземе хора, преди да пристигне в Пловдив. Хората са бесни, защото закъсняват за работа. Това е недопустимо”, каза Стоилов.
Вчера се стигна и до напрежение, след като от шофьор остави пътници от Храбрино на Околовръстното, недоволни, че автобусът отива към Марково.
Припомняме, че Община Пловдив прекрати новата поръчка за 28-те линии за междуградски превоз, за да обяви нови по-облекчени условия за фирмите. Въпреки това „Хеброс бус” обжалва в КЗК прекратяването на поръчката. Макар че регулаторът отхвърли жалбата,то Дошков я вкарал във Върховния административен съд.
„Протаква възможно по-дълго. Провели сме редица разгори с него с искане да стегне работата си, да каже кои линии може и кои не, за да можем да подобрим организацията си. Въпреки това не се взимат никакви мери от тяхна страна”, каза Стоилов.
Положението и в градски транспорт на Пловдив не е по-различно. Въпреки че Дошков остана само с 5 от 29 линии, три от тях не се изпълняват според договора. Проблемите са по линии 6,17 и 37, като там също е въпрос на време да се дадат на друг превозвач, ако „Хеброс бус” не започне да изпълнява задълженията си.
Още от категорията
Костадин Димитров: Пловдив е лидер в страната по внедряване на иновации в образованието