Междуградският автобус, движещ се по линията Хисаря-Пловдив, днес просто реши да не се появи. За това сигнализираха потърпевши граждани, използващи общественият транспорт, за да се придвижат до областния град.

"Днес трябваше да пътувам с по-ранния автобус, който тръгва в 8ч. от Хисаря и в 8:20ч. е в Калояново, откъдето аз го хващам за Пловдив. В 8:30ч. автобуса още нямаше, затова позвъних на билетната каса в автогара "Юг" и попитах дали днес автобусът ще пътува. Съвсем спокойно ми бе отговорено, че не, днес няма да пътува. Това преминава всякакви граници!

До кога ще продължава всичко това? До кога Общината ще продължава да си затваря очите за тези безобразия и подигравка с пътниците? Не е нормално в разписанието да е посочено едно, а на практика превозвачът да си прави каквото си иска и самоволно да отменя автобуси", посочи потърпевша пред TrafficNews.

Линията се обслужва от "Хеброс бус", а по думите на жената безобразията от страна на превозвача са ежедневни.

Тя разказа, че всеки ден пътувам от село Калояново до Пловдив с автобуса в 9:20ч., който тръгва в 9:00ч. от Хисаря. През последните седмици всеки ден автобусът закъснява между 5-10 минути, но това се е превърнало в норма за чакащите.

"На 21 юли - петък, закъснението отново не беше изключение, но в пъти по-голямо. Стана 9:35ч. и пътниците започнахме да се чудим ще има ми автобус, или не", разказва жената.

Започва усилено звънене на всички възможни телефони за информация.

"Телефонният номер на автогарата в Хисаря не работи от няколко месеца насам и връзка с тях не е възможна. Обадих се билетните каси на автогара "Юг" в Пловдив, като попитах дали днес автобусът в 9:00ч. от Хисаря към Пловдив се движи. Служителката отговори нещо от сорта: “Ами не знам, сигурно се движи”, тоест отговор така и не получих. Междувременно около 20 души продължавахме да чакаме на жегата без да знаем изобщо ще дойде ли автобус, или не. Успях да се свържа с диспечер от автогара Родопи, който ми даде най-адекватна информация, а именно, че автобусът все още пътува към Хисаря, трябва да вземе пътниците и едва тогава да потегли към Калояново", посочи жената.

Автобусът, който трябвало да пристигне на спирката в Калояново в 9:20ч., пристигнал в 10:02 часа.

"Разбира се, шофьорът не каза нито дума, не се извини за закъснението, не даде обяснение. Много от чакащите коментираха, че автобусите от Пловдив за Хисаря също закъсняват и се налага да се пътува с такси, защото в тези жеги не се издържа чакането по спирките.

Оказва, се че това не е прецедент и че нарушения има и по други междуградски линии, обслужвани от "Хеброс бус".

"Вечер се прибирам с автобус по линия Пловдив - Старосел, който тръгва в 18:40ч. от автогара Север. В понеделник /24 юли/, по закон, автобусът закъснява с поне 20 минути. Често автобусът е малък, има правостоящи пътници. Най-голямото безумие е, че шофьорът си позволява да НЕ качва пътници от спирката на “Гиганта”, пътуващи за с. Труд и с. Граф Игнатиево, под предлог, че след няколко минути ще дойде автобуса за Хисаря, че за тези села имало и други автобуси и маршрутка, а за хората от с. Житница това бил последният автобус", разказа още жената.

Тя е крайно възмутена и отправи сериозни въпроси - към шофьорите, към превозвача и към Община Пловдив.

- Питам, С КАКВО ПРАВО шофьорът отказва да качи пътници, да им продаде билети и да определя кой ще пътува и кой не, след като управляваният от него автобус се движи по маршрута Пловдив-Старосел и той е ДЛЪЖЕН да извози всички желаещи по този маршрут?

- Питам се и докога ще продължава всичко това, докога Община Пловдив ще си затваря очите, а ние - пътниците, ще се налага да търпим ежедневните закъснения на автобусите на "Хеброс бус"? Да, ежедневни са, защото тези случаи не са единствените. Надявам се скоро този проблем да бъде решен и друг, адекватен превозвач да обслужва проблемните линии.

Снимката е илюстративна!