Община Пловдив има затруднения при осигуряване на вертикални знаци за градската пътна мрежа и по тази причина бави инсталирането на важна маркировка. От тази година доставките на знаци към ОКТ са били орязани, научи TrafficNews, а причината за това е скокът в цената им.

В следствие на това вече няколко повече от месец се бави поставянето на знак Д21, който урежда местата за паркиране на хора с увреждания. Той трябваше да бъде инсталиран на бул. „България“ 45-47, където има изградена хоризонтална маркировка за 6 паркоместа за инвалиди. Заради липсващ вертикален знак обаче те на практика стават позволени и за шофьори без инвалиден стикер, което прави окупирането им ежедневие.

В средата на декември шефът на ОКТ Георги Стоилов заяви за медията ни, че ще инициира поставяне на знак в спешен порядък. Предвид факта, че това така и не се случи – ние отново го потърсихме. По думите на Стоилов причината вертикална маркировка на бул. „България“ все още да липсва е цялостния дефицит, който общинското предприятие изпитва.   

Без последствия! Липсващ знак от години отървава нарушители, паркирали на инвалидни местаОКТ се закани да поправи това

Една от големите обществени поръчки, които „Организация и контрол на транспорта“ направи изминалата година, бе свързана именно със сключване на договор с фирми, които да поддържат маркировката за Пловдив. Поръчката включва 3 обособени позиции – за полагане на хоризонтална пътна маркировка по уличната мрежа, за поставяне на нова и ремонт на съществуващата вертикална пътна сигнализация и за ремонт, доставка и монтаж на ограничителни системи. Нейната обща прогнозна цена възлиза на 1 360 000лв., като за втората позиция, отговаряща за пътните знаци, ще бъдат отделени до 440 000лв. 

Поръчката, чийто възложител е Георги Стоилов, бе пусната в средата на 2022г., но се забави заради жалба на един от кандидатите пред КЗК. "Битулайт" ООД се е обърнала към Комисията за защита на конкуренцията заради решение на директора на ОКТ, с което фирмата бива отстранена от участие в обществената поръчка за обособена позиция № 2. От становището на „Битулайт“ става ясно, че първоначално те са били избрани за изпълнители на поръчката.

Справка показва, че решението на комисията към Общината е публикувано на 13 октомври и в него се посочва, че фирмата печели две от позициите с над 98т.. Три дни по-късно обаче фирмата получила писмо, подписано от Стоилов, в което я уведомяват, че докладът на комисията за доставка на знаци не е одобрен и се връща на етап разглеждане на ценови предложения на участниците.

В крайна сметка КЗК е счела за основателна жалбата на „Битулайт“ ООД и със свое решение е върнала процедурата на етап ново разглеждане на ценовите предложения, като позволява на фирмата да участва в конкурса. Заради пропуснати ползи и разноски по дела пък ОКТ ще трябва да изплати на „Битулайт“ 3 350 лв.

Пред TrafficNews шефът на общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“ отбеляза, че офертите са разгледани и предстои сключването на договори по трите позиции. Това ще се случи, разбира се, ако някой от участниците не обжалва решение на комисията за избор победител в конкурса. 

По повод маркировката на бул. „България“ Стоилов допълни, че при възможност ще бъде поставен знак от изтекло платено преференциално паркиране пред домове на хора с увреждания, които вече не ги използват.

Ще се случи ли това и кога – ще продължим да следим.

Припомняме, че проблемът с наглото превземане на паркоместа за инвалиди в Пловдив е сериозен. TrafficNews редовно получава и отразява подобни сигнали с надеждата да сведе до минимум нетолерантното поведение на определена група шофьори. Ако и вие се натъкнете на подобни нередности, може да ни изпращате сигналите си като съобщение в страницата ни във Фейсбук или на редакционната ни поща redaktor@trafficnews.bg.

Синдромът на нетолерантността в Пловдив: Все по-заразен, все по-труднолечимИнвалидните места за паркиране рядно са свободни за онези, на които се полагат по закон