Експериментът с командированите служители на "Пътна полиция" в районните управления приключва и в началото на октомври те ще се върнат отново в сектора. Пилотният проект стартира от 1 февруари в Пловдив, а целта бе да се засили  полицейско присъствие в града, като пътниците полицаи ще патрулират в двойки с колегите си от Охранителна полиция в районните. По този начин броят на патрулите в града да бъде увеличен с по един на смяна за районно и така в Пловдив на денонощие да има по 10-12 патрула повече.

От самото началото иновацията бе посрещната скептично от служителите на "Пътна полиция". 8 месеца по-късно TrafficNews поиска справка за резултатите от проекта, а също така зададохме въпроса дали проектът ще бъде продължен. Според справка, предоставена от пресцентъра на ОД МВР , броят на съставените актове и фишове се е увеличил в сравнение със същия период за 2022 година. Актовете са с 1292 броя повече, а фишовете с 6 222 за 8 месеца. Съставените наказателни постановления са 555 по-малко. 

Въпреки това обаче, началници на районните смятат, че моделът не е удачен, тъй като отнема ресурс и отработването на част от произшествията се забавя. Освен това в статистиката са включени и броя на актовете и фишовете , съставени от служители на районните управления, които от миналата година също имат право да работят по пътен контрол. 

 

Експеримент в Пловдив! КАТ без катаджии- ще проработи ли?Целта на реформата е да се засили полицейско присъствие в града