Новото ръководство на ВиК – Пловдив продължава да има сериозни проблеми в органиВодното дружество е и с отменена процедура за тръби и фитинги, което затруднява ремонтитезирането на обществените поръчки, които са от витално значение за функционирането на дружеството.  Както TrafficNews писа след 7-месечна сага в КЗК и ВАС бе отменена поръчка на водното дружество за доставка на тръби и фитинги за 5 млн. лева без ДДС.

Поради това вече има проблеми с уличните ремонти в Пловдив, а и в цялата област, тъй като ВиК не могат да доставят тръби за тях, каквато е практиката. Една от спънките, които изникнаха от тази ситуация,  е ремонтът на бул. „Кукленско шосе”, където от ВиК не могат да доставят елементи за канализацията, а оттам и фирмата не може да работи по пътя.

Замразяват „Модър-Царевец” и ремонта на Кукленско шосе заради ВиК – ПловдивИзпълнителят на пробива има два месеца работа, преди да спре работа за прекарване на тръбите

ВиК – Пловдив остава без доставка на тръби за големите ремонти и аварии след решение на ВАСПрекратяването на поръчката ще забави ремонта на Кукленско шосе, възможно е и други обекти да пострадат

Преди дни най-голямата поръчка на ВиК – Пловдив също падна в КЗК.  Предметът й е „Възстановяване на пътни настилки след отстраняване на аварии на водоснабдителната и канализационната мрежи на територията на град Пловдив и област Пловдив”, а  прогнозната й стойността е внушителните 12 млн. лева за 4 години. 

В процедурата са участвали три фирми и консорциуми -  „Запрянови – 03”,  „Ф енд Ф консулт България” и  консорциум „Път гарант”, представлявана от фирми на Крум Бурджиев, които и досега се занимаваха с ремонтите на ВиК – Пловдив.

Софийската фирма „Ф енд Ф консулт България” са пуснали жалба в КЗК за незаконни условия по поръчката, а именно, че „Изпълнителят се задължава да внесе парична гаранция по посочена от Възложителя банкова сметка в размер на 20 000 лева, отделно от гаранцията за изпълнение на договора”. Според КЗК това условие е незаконно, тъй като представлява допълнителна финансова тежест.

Ако ВАС потвърди решението на КЗК, то ВиК ще трябва да пуснат нова поръчка за пътни ремонти, която вероятно също ще се върти още месеци. Това пък може да постави под риск цялата работа на водното дружество – от една страна – няма тръби  за аварии, а от друга фирма, която да извършва ремонтите след отстраняването им.

ВиК – Пловдив отговаря над 4 340 км водопроводна мрежа и над 1000 км канализационна мрежа.

Средногодишното количество възстановена пътна настилка за периода 2019 - 2021 г. е 31 430 кв. м асфалтови настилки общо, 10 640 кв. м друг вид настилки. На практика изразходването на средствата ще зависи най-много от броя и естеството на авариите, които ще се случат в следващите години.

ВиК- Пловдив пусна поръчка с 30% по-висока стойност за ремонти, дава 12 млн. лева за настилки след аварииПоследният договор от 2018 година бе за 9 млн. лева за 4 години, който изтича в края на година