„Очакваното“ подобрение на изпълнението на маршрутите на линии 29 и 99 на „Хеброс бус“ очаквано не се състоя. Въпреки че от 1 септември "Меритранс 2017“ пое линия №37 от градския транспорт, резултатите на другите две остават под критичния минимум.
Идеята бе на Веселин Дошков да се даде последен шанс, явно под давлението на вече бившия зам.-кмет Савина Петкова. Поради това се прекрати и договора от 2016 година, където Дошков няма линии, а другия от 2018 година оцеля.
Справките от ОКТ обаче показват, че дори и само с две линии „Хеборс бус“ продължава да не се справя със задълженията си. Към това трябва да се добави, че на Дошков бяха прехвърлени 4 шофьора, които да карат автобусите му.
Откакто "Меритранс 2017“ пое линия 37, изпълнението по нея е над 95%, като се има предвид, че допреди това то бе с 27%.
Линия 29 за първите две седмици на септември е с 54% изпълнение, или със 7% повече от август, когато Дошков все още изпълняваше и 37. При другата линия 99 от 24% се е покачила на 33%. По договор под 80% изпълнение на дадена линия, то цялото споразумение с превозвачите подлежи на прекратяване.
Още нещо, което трябва да се има предвид, че до 15 септември превозвачите изпълняваха лятното маршрутно разписание. От първия учебен ден влезе редовното разписание, което е с далеч повече коли и курсове.
Какво ще е изпълнението на „Хеброс бус“ за първата учебна седмица, ще стане ясно в понеделник. От сега обаче може да се предположи, че нещата ще продължат да бъдат отчайващи, а пловдивчани ще чакат дълго време по спирките.
Един от мотивите за исканата оставка на Савина Петкова от общинските съветници от „Браво, Пловдив“ бе подозрения за нерегламентирани връзки с превозвачите и по-точно с „Хеброс бус“. Пазенето на превозвача и странните прехвърления на линии и шофьори, така и не бе мотивирано. В същото време вече бившият зам.-кмет лансираше постоянно идеята Община Пловдив да закупи „Хеброс бус“.