
Най-големият проект на Пловдив ще бъде официално стартиран на 4 март, научи TrafficNews. Тогава се очаква първата копка на началните лотове по Водния цикъл. Тогава трябва да започнат дейности по два лота, за които има избрани изпълнители, а в обхвата им влизат над 40 улици.
Първото каре, по което ще се работи е около хотел „Санкт Петербург“ и „Захарна фабрика“, като стойността е 8,5 млн. лева, а фирмата изпълнител ще е „Пътища Пловдив” .
Другата фирма, която спечели лот от Водния цикъл, е „Пътинженеринг” за 15 млн. лева, а дейностите там касаят участъците по бул. "Дунав" от бул. "Васил Априлов" до бул. "Брезовско шосе" и бул. "Брезовско шосе" от бул. "Дунав" до Северен обходен колектор.
При стартирането на строителните дейности се очаква да бъде разкопан почти целия район „Северен”. Освен трудности при предвижването, ще бъде неизбежно и нарушаване на водоподаването.
„Не може да се каже, че ще има режим на водата, но ще има спирания и намалено водоподаване. При всяка дейност, която налага подобни мерки, ще има публично оповестяване поне няколко дни по-рано. Със сигурност няма да е като при аварийни ситуации, в които изневиделица водата спира”, обясни шефът на водното дружество ВиК Спартак Николов.
Въпреки че процедурите и изпълнението на Водния цикъл ще се изпълнява от Община Пловдив, практиката е ВиК дружествата да бъдат асоциирани партньори. По време на изкопните работи и тези по тръбната мрежа, от водното дружество ще правят организация на плановите дейности.
Очаква се 58 улици в района улици да бъдат ремонтирани от тротоар до тротоар. Освен двата лота от Община Пловдив пуснаха и поръчка за обновяването на инвестиционния проект за третия и най-тежкия лот - „Дунав“- „Брезовско шосе. Там поръчката, за 25 млн. лева бе прекратена от кмета Здравко Димитров. Причината е, че има несъответствия в проекта, а освен това са били заложени критерии, заради които поръчката се оскъпявала с 10 млн. лева.
За най-големия лот от Водния цикъл – за ремонта и модернизацията на пречиствателната станция бе избрана фирмата „Главболгарстрой” , като стойността на поръчката е 57,7 млн. лева. Все още обаче ПОСВ не може да стартира, тъй като се жали поръчката за инвеститорски контрол.
Все още не е ясно откъде ще бъде взето съфинансирането за проекта, като за там са нужни близо 20 млн. лева участие на Община Пловдив. Възможно е то да бъде взето от кредитната линия за 120 милиона лева.
Още от категорията
Виж всички
Близките на загиналия при потопа на Елените багерист ще съдят държавата за 1,4 милиона лева

Активираха BG-Alert в Елените и Свети Влас

Темите на Traffic News
