Един от най-големите туроператори у нас "АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл" обяви, че започва процедура по обявяване в несъстоятелност.  Пловдивската компания бе една от първите туроператори в бранша и години наред името й бе гаранция за сигурност и качество.  Фалитът на "Томас Кук" обаче се е оказал фатален за фирмата.  Клиенти на българския туроператор, които в момента са зад граница, са с изцяло платени почивки и не би трябвало да имат никакви проблеми с полетите или настаняването в хотели, става ясно от писмо на ръководството на компанията до неговите партньори. Ето какво гласи то: 

Уважаеми партньори,

С огромно съжаление и разочарование, искам да ви съобщя лично, че се налага да прекратим дейността и да започнем процедура по обявяване на несъстоятелност на Астрал Холидейз Интернешънъл АД от 07.10.2019 г. след почти 24 години присъствие на туристическия пазар и въпреки неимоверните усилия на ръководството.

Искам да знаете, че това решение е взето след изключително много дискусии, усилия и опити да се осигури финансиране за дружеството.
Добре разбирам, че всички се оказваме в изключително сложно положение.

Нищо, което ще напиша в този имейл, не е достатъчно, за да изразя благодарността си към всеки един от вас, както и тъгата, с която съобщавам тази новина.

Причините да се стигне до тук са много и комплексни, но това, което ни остава е история, опит и поука с ежедневни малки и големи победи през тези години на успехи и трудности.

Пътуванията на всички клиенти, закупили почивки от „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД, които в момента се намират зад границата са изцяло платени, поради което не съществува опасност от проблеми с полети или отказ за настаняване в хотели или други туристически услуги.

„АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД няма да има възможност да осъществи бъдещи планирани пътувания на част от своите клиенти след 07.10.2019г. Клиенти с бъдещи пътувания, които за заплатени на 100% от АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл към партньори, ще бъдат лично уведомени от служители на „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД.

Клиенти, закупили само услугата самолетен билет с редовни или нискотарифни авиолинии, също ще осъществят своите пътувания, тъй като всички билети са вече закупени и платени от „Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД. За проверка на разписанието и часовете на полетите, препоръчваме клиентите да направят справка със съответната авиокомпания, когато наближи датата на пътуване по издадените вече самолетни билети.

Подчертаваме, че клиентите на „Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД, които са внесли депозити или са платили изцяло сумите по своите бъдещи организирани пътувания, но АСТРАЛ Холидейз не е заплатил към партньор или доставчик, ще бъдат обезщетени както следва по закон. Те са гарантирани със застраховка „Отговорност на туроператора“, сключена между „Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД и ЗК „Уника“, с покритие - 700 000 лв. Координатите за връзка със застрахователя и още полезна информация са посочени в съответните договори за туристически пакети и приложенията към тях.

Искрено съжалявам за създалата се сложна ситуация, както и за дискомфорта, която тя предизвиква.

Искам да ви пожелая здраве, сили и енергия; всеки от вас да намери своя нов път и най-доброто за себе си! Благодаря ви за дългогодишното доверие и за историята, която сме изградили заедно. За мен беше изключителна чест да работя с такива професионалисти като вас.
Надявам се, че разделяйки се като колеги, ще запазим приятелските взаимоотношения.

Благодаря на всеки един от сърце!

От името на Христо Гълбачев и ръководството на „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД