Миналата година в страна при ПТП-та смъртта си са намерили 561 души. През 2020г. загиналите са 463. През 2019г. сме изгубили безвъзвратно 628 души. 2018г. е отнела 611, а 682 са починали в тежки катастрофи през 2017г.
От друга страна, през 2017-та до 2020 г., средно годишно биват осъждани около 50 шофьори, безвъзвратно инвалидизирали или убили на пътя други в следствие на употреба на алкохол, наркотици или опиати. Статистиката на правосъдното министерство показва, че за 2017 г. общо 49 души са осъдени на ефективен затвор заради причиняване на смърт или тежка телесна повреда заради управление на автомобил в нетрезво състояние. През 2018 г. за същото престъпление са осъдени 59 лица, а през 2019 г. – 57.
Малко след като цяла България преживя почти лично кошмарната катастрофа на „Черни връх“, причинена от Георги Семерджиев, отново си припомнихме как някой е забил прът в държавното колело. Започна мащабна акция и сега МВР развява гордо всеки заловен случай на дрогиран или пиян потенциален убиец зад волана.
На фона на затегнатия контрол и стотиците патрулиращи полицаи из пътищата, TrafficNews попита читателите си дали по-строги наказания могат ли да намалят тежките произшествия?
Трима от четири пловдивчани са на мнение, че по-строгите наказания могат да преобърнат черната статистика. Това показват резултатите от анкета, в който участие са взели малко над 8200 души.
Отговорите сочат лека колебливост. 76 на 100 от запитаните отбелязват, че налагане на драконовски мерки ще облекчи войната по пътищата.
Оказва се обаче, че всеки четвърти смята, че това няма да промени нищо. Можем само да предполагаме на какво се дължи това. Една от версиите обаче е тотална загуба на доверие в държавния апарат и надеждата, че нещата ще се оправят.
Дали вярваме, че строгите мерки ще извадят заседналия прът, не трябва да има отношение към промяната. Тя ще настъпи, когато полицейската палка бъде пусната от човека „Семерджиев“, и бъде отново хваната от достойни служители на пагона!
Припомняме, че TrafficNews отдавна отвори темата за пияни и дрогирани шофьори и представи кратък коментар как едни малки законодателни промени биха посели зрънце на промяна.
Още от категорията
Бюджет 2025 превръща държавата в сериозен конкурент на бизнеса във войната за кадри