Атанас Атанасов е трето поколение пловдивчанин. По професия е юрист, занимава се с гражданско, наказателно право, специалист по дела, свързани с етажната собственост. Той е сред най-активните участници на сдружение „Браво, Пловдив“ и участва в почти всички акции от създаването му досега. Адв. Атанасов е кандидат за общински съветник, макар че признава, че политическата кариера не го изкушава. „Смятам, че общинският съвет трябва да е място, където граждани с добра репутация и експертност вземат правилните решения за развитието на града“, казва юристът. Той защитава тезата, че Пловдив трябва да има редовен, удобен и екологичен градски транспорт, който в определен момент може да бъде и безплатен.
Защо градският транспорт трябва да бъде безплатен? Талин и Люксемург го правят, защо не и най-старият жив град в Европа – Пловдив?
Безплатният обществен транспорт не е съвсем нова практика. От 90-те години на миналия век някои администрации в Европа и по света започнаха да насърчават използването на автобуси, метро и трамвайни мрежи, като прилагат политики, освобождаващи ги от плащане на билети и карти.
Как да се насърчи ползването на обществения транспорт?
Ако всеки използва обществения транспорт, ще бъде възможно улиците да станат по-малко натоварении Пловдив – по-малко замърсен и приятен за живеене. Казано по друг начин: общественият транспорт е по-ефективен и ефикасен в сравнение с частния транспорт, тъй като обикновено изпълнява същите цели, като заема по-малко обществена земя и ресурси и от това произтича по-функционираща система, следователно по-точна и надеждна. Безплатният градски транспорт гарантира мобилност за работниците с ниски доходи и безработните и следователно насърчава развитието на търговски дейности.
От гледна точка на околната среда, въвеждането на безплатен транспорт се представя, по принцип, като една от най-ефективните мерки за увеличаване на използването на обществения транспорт, като впоследствие намалява замърсяването на въздуха и шума от частни превозни средства, задръстванията по пътищата, качеството на живот и благосъстоянието на гражданите. Премахването на тарифите би направило обществения транспорт по-привлекателен, насърчавайки по-малкото използване на автомобили и мотоциклети.
Въпросът за връзката между крайградските райони и Пловдив, публичните инвестиции и транспорта е по-актуален от всякога. Всъщност жителите на селата в общините Марица и Родопи се чувстват политически изолирани, с малко икономически ресурс и лоши услуги. Всичките са принудени да използват личните си автомобили за всяко пътуване. При наличието на безплатен градски транспорт много от тях биха оставили колите си в периферията на града и стигнали до своята общинска администрация, учебно или болнично заведение – удобно, екологично и безплатно!
Атанас Атанасов е с преференция № 122 в листата на „Браво, Пловдив“ с №36 в интегралната бюлетина с регистрацията на „Българска прогресивна линия“.
Купуването и продаването на гласове е престъпление.
Още от категорията
ЦИК предлага на президента да насрочи избори в шестте села заради паритет на балотажа