За нов вид измама сигнализира читател на TrafficNews.bg. Този път злонамерената проява е прикрита под името на Български пощи.

Читателят е получил кратко съобщение (SMS) с линк, на който след отваряне е трябвало да въведе данни от кредитна или дебитна карта под предтекст, че така ще доплати таксите за изпращането към него на пратка от Български пощи.

Става въпрос за фишинг кампания от името на „Български пощи“ и от фалшиви адреси и номера се изпращат имейли и SMS съобщения с цел събиране на чувствителни лични данни. В съобщенията се уведомява, че клиентът има пратка и той трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и др., като е необходимо да предостави лични данни, както и данни от банкова карта.

От „Български пощи“ обръщат внимание, че не изпращат такива съобщения, не изискват по имейл или SMS онлайн заплащане на такси и по никакви поводи не изискват данни от дебитна или кредитна карта за доставката. Дължимите суми и държавни вземания към дружеството се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите.