Атобусът-ковчег, катастрофирал на АМ "Струма", не е имал лиценз за международен превоз на пътници. Това показва проверка в на Република Северна Македония.
 
"Автобусът е бил съвсем нов, на 3 години. Такъв автобус, който се използва само за екскурзии, а не за товарни линии – не може да се амортизира за 3 години. Да не търсим под вола теле. Има по-важни причини, един документ в лиценза не е водещото", заяви председателят на Българската федерация за пътнически транспорт от инж. Георги Милошев в ефира на Bgonair.
 
Според него автобусът е пламнал като факла. 
 
"Автобусите са най-скъпото и сложно съоръжение в пътя. В него има страшно много неща и не дай си Боже, ако се запали, той гори като факла. Защото материалите са изкуствени. Пътниците вероятно са загинали от задушаване, защото тези материали горят отвратително и със страшна миризма", обясни инж. Милошев. 
 
Председателят на Българската федерация за пътнически транспорт обърна внимание на въпроса дали е имало втори шофьор.
 
"Дистанцията е дълга и предразполага наличие на двама шофьори. Вторият е оторизиран както другия, знае къде са пожарогасителите. Иначе пътниците какво да правят, не знаят как се работи с пожарогасители. Пламне ли веднъж автобусът, много трудно се гаси", категоричен бе инж. Милошев.
 
"Една такава проверка би осуетила повторно преминаване на автобуса или зловеща катастрофа. Контролните органи са изключително важни. Всеки може да проверява автобуса, но най-вече ДАИ", посочи той.