Засилени проверки в заведения за хранене по Черноморието на Агенцията по безопасност на храните. Основно се следи - как се пазим от коронавирус, годни ли са хранителните продукти, които ни сервират по заведенията и правилно ли се съхраняват.

Това лято във Варна и близките курорти има повече туристи в сравнение с миналата година. Заведенията работят и са пълни с клиенти. Това е и причината за засилените проверки от инспекторите към Агенцията по безопасност на храните.

Освен за хигиената в заведенията и начина на съхранение на хранителните продукти, те следят за стриктното спазване на противоепидемичните мерки. Собствениците на заведения стават все по-дисциплинирани и нарушенията са все по-малко.

Под прицела на проверяващите във Варна и в близките курорти са ресторантите в хотелските комплекси и крайбрежните заведения за хранене. В капанчетата край морето през деня няма много клиенти.

От началото на юни инспекторите са проверили над 400 обекта в областта. Един от тях е затворен, тъй като е работел без регистрация. Издадени са 52 предписания. Най-честите нарушения са лошата противоепидемична защита на храните по блок масите в хотелите, както и неточната информация на етикетите.

"Нарушения са открити и по отношение на материално-техническата база, структура и оборудване, некоректното водене на записи към системите за самоконтрол", заяви д-р Костадинка Маринова, отдел "Контрол на храните" в ОДБХ-Варна.

Проверката на инспекторите започва от продуктите във фризерите на заведенията. Те трябва да се съхраняват при температура не по-висока от минус 18 градуса. Храните трябва да са в срок на годност и да имат сертификат за произход. За да няма замърсяване на продуктите в кухнята, почистване трябва да се прави на всеки час.

"Следи се за хигиена на персонала, хигиена на помещения и оборудване. Осигуряване на дезинфекционни средства, използване на лични предпазни средства. При нарушения, които застрашават здравето на потребителя, се стига до затваряне на обекта", каза още д-р Костадинка Маринова.

Ако станат свидетели на нарушения в заведенията, клиентите трябва да подадат сигнал на горещия телефон, публикуван в сайта на Агенцията по безопасност на храните. Засилените проверките ще продължат до края на септември.