Половин Пловдив е блокиран от ремонти, а транспортната блокада в част от центъра вече е факт. Това се случи, след като беше затворено западното платно от Лайпциг до Централна гара, съобщи репортер на TrafficNews.bg

Първа копка на булеварда не беше направена, а строители само преместиха знаците за забранено влизане. Така целият трафик от „Руски” се пренасочи към ул. „Любен Каравелов” и „Васил Априлов”.

Докато едни от шофьорите късаха нерви, че трябва да чакат в задръстване, за да стигнат до „Васил Априлов” и да излязат от тапата, други превърнаха все още неразкопаната част на булеварда в паркинг и паркираха в насрещното.
Булевардът е един от най-компрометираните в Пловдив, защото навремето асфалтът е положен върху паветата и това предполага образуването на дупки, а ремонтът им е неефективен.

„Съществуващата настилка е паважна с два пласта асфалт. Пътната настилка е загубила експлоатационните си качества, наблюдават се пукнатини, неравности и участъци с разрушено асфалтово покритие. При по-голямата част от дължината на разглеждания участък бордюрите са разрушени, височината им на места е под асфалтовата настилка”, пишат в констатациите си пътните инженери.

Идващите по бул. "Руски" от "Шести септември" ще трябва да минат през новоасфалтираната улица "Любен Каравелов" и оттам да продължат по ремонтирания участък на "Васил Априлов".

Само седмица по-късно ще бъде затворено и кръстовището на "Васил Априлов" с "Гладстон". През него няма да минават автомобилите, докато не бъде завършен целият булевард "Васил Априлов". Според кмета Иван Тотев това трябва да се случи за 70 дни. През този период трябва да бъде съборена и къщата от източната страна на кръстовището, за да се обособи десен завой към Гладстон.

След затварянето на отсечката и до самата Търговска гимназия се очаква тапата да стане още по-голяма, тъй като продължава ремонтът и на бул. „Васил Априлов” от „Любен Каравелов” до „Пещерско шосе”. Засега няма изгледи в следващите два-три месеца ремонтът там да приключи.

Така се очаква да изглежда "Руски" след ремонта:

4.jpg

В същото време багери продължават да копаят кръстовището на булевард "Мария Луиза" с булевард "Източен". То ще остане затворено и през идния уикенд. За момента ремонтните дейности обхващат продължението на южното платно на бул. "Княгиня Мария Луиза", но се очаква тази събота и неделя да се затвори точно срещуположната част. В момента обаче против всякакви правила движението се осъществява през кръстовището, чийто първи слой асфалт липсва. Така шофьорите, вече набрали скорост, виждат липсващия слой асфалт в последния момент, набиват спирачки, а това създава предпоставки за ПТП.

Това е и причината в по-натоварените часове на мястото да се образува колона от автомобили, както се вижда от снимката. След ремонта на бул. "Мария Луиза" е изграден и легнал полицай, пред бившата дискотека "Папараци", който обаче не е маркиран и не се вижда от шофьорите. Особено опасно е вечер, когато някои водачи карат с по-висока скорост от разрешената и автомобилите им буквално подскачат във въздуха.

Друга невралгична точка - Ухото на булевард „Княгиня Мария Луиза”, което е подход към бул. „Цар Борис Трети Обединител”, остана в историята през юли. Вместо да се мислят варианти за облекчаване на движението, то стана още по-натоварено след затварянето на пътната връзка, която няма да отвори повече. Надеждите на община Пловдив, че ще се отвори алтернативен път през Понеделник пазара, бяха попарени от КАТ, които заявиха, че това е безумие. 

От понеделник беше спряно и движението по ул. "Коматевско шосе" в Пловдив. Ремонтът налага промени и в маршрутите на няколко автобуса. Засегнати са линии №1, 20 и 27. Техните маршрути се променят и те ще преминават през Остромила. В същото време вече се появиха проблеми за живеещите в квартал Остромила, които освен натоварения трафик трябва да търпят и невероятния прах, който се вдига от потока автомобили.

Продължава и ремонтът на булевард "Васил Априлов" в участъка от ул. Любен Каравелов до "Пещерско шосе". Там скоро няма изглед движението да бъде възстановено. 

TrafficNews.bg