6500 лева без ДДС – толкова е платила Община Пловдив за всеки един от 284-те билетни автомата в градския транспорт. Общо това прави 1,8 млн. лева за тези устройства, които трябваше да заменят кондукторите в градския транспорт.

Уви, това не се случи, а по всички личи, че няма и да стане. Няколкото опита на Община Пловдив да пусне на 100% ел таксуване не сполучи, а по всичко изглежда, че  новa кампания няма да има. Именно кондукторите бяха тези, които в голямата си част отказваха да помагат на пловдивчани да се таксуват електронно, други повреждаха автоматите, други – просто отказваха.

На фона на всичко това именно кондукторите намериха начин, по който машинките да бъдат функционални, макар и по абсурден начин.  По линия 6 кондукторката е превърнала машината за билети в уред за уедряване на стотинки.  При курса от Смирненски към Изгрев нито един пътник не бе заинтересован от кутията в центъра на автобуса, като те подаваха левчета на кондукторката. След като тя ги събра, отиде до машината и пусна всичките си дребни монети – по 10 стотники и извади три билета, които ги предаде на пътниците. Макар тези пари да не се водят като част от оборота на кондуктора, тя поне си спестява съхранението на големи количества дребни монети.

На практика тя не извършва никакво нарушение, но е абсурдно начина, по който се експлоатират тези автомати. След няколко месеца те вече ще са извън гаранция, а Община Пловдив мисли схема как да направи по-модерни начини за плащане с карта и есемес. Самите монетници вероятно ще останат, но те продължават да бъдат толкова нефункционални колкото и в началото.

Изглежда те ще поемат тази функция, която е въведена от кондукторката – ще обират дребните  стотинки на пътниците.