17-годишна българска остана в Мадрид, въпреки че бе закупила билет за София. Зорница Коцева е излетяла за испанската столица, за да проучи възможностите си за образование. По време на престоя си тя е посетила няколко университета, тъй като планира да продължи образованието си там, пише БТВ. Девойката пътувала сама, с декларация, подписана от двамата й родители. 

На връщане към българската столица Зорница се чекира онлайн. Вместо бордна карта обаче, тя получава инструкции да се яви на гише. 

„Платих 35 евро, служителят на гишето ми издаде бордна карта, като дори се пошегува, че имам късмет, че ми е дал последното място”, разказва Коцева пред медията. След това се отправила към изхода за самолета, но била спряна.

„Точните думи бяха: Продали сме ви билет, който е продаден вече на друг”, спомня си Зорница.

„Не безсилен, ти си отчаян от всичко, не знаеш какво става, не можеш с нищо да помогнеш”, споделя Мария Димова, майка на Зорница.

В крайна сметка семейството плаща за връщане с друга авиокомпания. В отговор на запитването на bTV превозвачът потвърдил, че има практиката да се продават повече билети от наличните места, за да се избегнат празните седалки, ако пътник не се появи. От Уиз ер обяснили също, че Зорница била своевременно информирана за ситуацията и дори подписала формуляр за отказано качване на борда. Чрез него тя се съгласила да приеме като компенсация възстановяване на първоначалната заплатената цена на билета си.

Момичето обаче твърди, че не е получавало подобен документ. 

В такава ситуация, авиокомпанията първо е „длъжна да потърси доброволци, които да се откажат, ако за тях не е спешно и тогава получават облаги. Да предложи някакъв вид обезщетение, ваучер за следващо пътуване”, коментира Соня Спасова от Европейски потребителски център. По думите й компенсациите за дублиране на места достигат до 600 евро, в зависимост от дължината на полета.