215 км пътища в област Пловдив ще бъдат ремонтирани и проектирани предвижда програмата на Агенция „Пътна инфраструктура“ за тази година. От тях чрез текущия ремонт се планира да започне обновяването на около 37 км пътища, както и да продължи ремонтът на над 11 км, на които е работено и през миналата година. Технологични проекти ще се изготвят за ремонт на над 80 км. За близо 87 км предстои стартиране на обществени поръчки за изработването на технически проекти за основен ремонт.

Както TrafficNews писа, след като повече от година новите управляващи и служебните правителства заклеймяваха действията на кабинета Борисов за пътни ремонти, самите те ще използват същите методи. Критиките и скандалите около „инхаус” процедурите и ремонти на основни пътища през договори за текущата поддръжка, бяха основният аргумент на ПП, ДБ, БСП и ИТН срещу харченето на публични средства. Служебното правителство дори спря ремонтите, а след това така и не ги пусна, въпреки заявките.

Хаос в АПИ! Ремонтират всички пътища в Пловдивско през договори, заклеймени от ПП, ДБ и БСПВ инвестиционната програма на Агенцията абсолютно всички ремонти за 2022-а ще минат през текущата поддръжка

В област Пловдив ще бъде изграден и изцяло нов път. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов възложи на АПИ да започне проектирането на ново трасе между Пловдив и Смолян. В предпроектните проучвания ще бъдат разработени три варианта за него. Целта е новият републикански път да поеме увеличаващият се всяка година трафик по направлението север – юг към граничния пункт „Рудозем“.

Правят изцяло нов скоростен път Пловдив – Смолян, избират между три трасетаГроздан Караджов заяви, че целта му е до края на мандата да се изведе транзита от Пловдив

По програма „Текущ ремонт“ тази година ще приключат предвидените дейности в 11,1 км участък от път ІІ-56 Брезово - Раковски. През миналата година са изпълнени асфалтовите работи. Сега предстои поставянето на ограничителните системи и пътните знаци. Планирано е през 2022 г. да стартира обновяването на 3 пътни участъка, за които има изготвени технологични проекти. Те са за ремонта на 2,4 км от път ІІ-64 - в участъка от изхода на Пловдив до пътен възел „Север“ на АМ „Тракия“. 7 км от път ІІ-86 от Околовръстен път на Пловдив и 28 км от път ІІІ-667 Първомай – Асеновград също ще бъдат ремонтирани.

С изпълнението на проектите значително ще се подобри пътната комуникация между общините и малките населени места с Пловдив.

През тази година АПИ ще изготви технологични проекти на редица трасета, за да може през 2023 г. те да бъдат също ремонтирани. Планирано е изготвянето на технологични проекти за ремонта на над 13 км от АМ „Тракия“ в област Пловдив, в участъка от 106-ти до 119-ти км. За ремонт догодина ще бъдат подготвени и проекти на 25 км от път ІІ-56 Павел Баня - Брезово, на 40 км от Подбалканския път І-6 Розино - Карлово – Калофер. Ще бъдат изготвени и технологични проекти за ремонта на 2,8 км от третокласния път ІІІ-866 Кричим - Стамболийски, както и на съоръжение на път III-375 в района на село Кадиево.

През тази година ще бъде възложено проектиране за основен ремонт на 45 км от път І-8 Пазарджик - Пловдив - Поповица - о.п. Хасково, както и на две мостови съоръжения над р. Чая и р. Мечка /при 236-ти и 266-ти км/ на първокласния път. Подготвя се и процедура за проектиране за основния ремонт на съоръжения от Подбалканския път І-6, в участъка от 216-ти до 224-ти км, както и на над 22 км от второкласен път ІІ-35 Кърнаре - (Розина- Карлово), както и на моста над река Черкезица на път ІІІ-804 Поповица – Асеновград. Програмата предвижда и обявяването на тръжни процедури за изготвянето на технически проекти за основния ремонт на две третокласни отсечки - близо 6 км от път ІІІ-805 (Пазарджик - Пловдив) – пътен възел „Царацово“ - Бенковски - Войсил - Съединение и на 6 км от път ІІІ-8006 (Пловдив - Поповица) Садово - Кочово - Моминско – Асеновград.

С изпълнението на инвестиционната програма на АПИ ще се подобри експлоатационното състояние на важни пътни артерии в област Пловдив от значение за регионалната свързаност и за развитието на туризма. Възстановяването на компрометираните участъци от второкласната и третокласна пътна мрежа в областта ще подпомогне развитието на икономиката в един от най-индустриализираните региони на страната.