30 минути. Това е времето, което е необходимо на хората, които всяка сутрин минават по Околовръстното на Пловдив да стигнат от надлеза на Пещерско шосе до кръговото на 6-ти километър. По принцип разстоянието може да вземе за не повече от 3 минути, ако се движите с разрешената скорост, но не и в делничен ден между 7.30 и 8.30 часа. Всяка сутрин там има километрично задръстване, като опашката понякога стига чак до изхода за село Първенец. В същото време останалите три платна, които излизат от кръговото , изобщо не са натоварени. 

"Всяка сутрин е кошмар. Тръгвам час по-рано за работа, за да не закъснея", коментира пловдивчанин, който живее в Кючук Париж и работи в "Метро" на Околовръстното. В този участък се влива цялото движение от Смолян, Кърджали, от селата от Родопска яка, автомобилите , които излизат на магистралата. Същата тапа, само че в обратна посока има между 17 и 18 часа. 

Причината за това е, че в посока север - юг трасето е много по-натоварено от това, което е в посока изток-запад. И това се случва преди началото на големите ремонти в Пловдив. 

Какво ще стане, след като бъдат затворени няколко основни булеварда в града и част от движението се изнесе по Околовръстното, можем само да гадаем. 

Как може да бъде решен този проблем?

Кръговото движение е най- добрият и безопасен начин за регулиране на потока. В случая обаче заради неравномерното натоварване в пиковите часове, то забавя драстично преминаването. Затова собственици на фирми и предпреприятия, които са в района, подготвят писмо до директора на Областната дирекция на МВР- Пловдив, в което настояват в натоварените часове кръстовището да преминава на ръчен режим на регулиране. "Ако има полицай сутрин, който да регулира движението само за час, този проблем изобщо няма да съществува. Най- малкото би могло да се направи експеримент в продължение на няколко дни и да се анализират резултатите", категорични са работещите там. Бизнесмени дават пример с регулирането на трафика в София, където също на някои кръстовища има служители на КАТ в час пик , а също така и "умни" светофари, които пресичат възможността за поява на толкова големи "тапи". 

TrafficNews ще продължи да следи казуса