Facebook се променя и ще предлага новини по различен начин. Тестовете на новата визия на най-популярната социална мрежа вече започнаха със стотици хиляди потребители в Северна Америка. Собственикът на интернет гиганта Марк Зукърбърг обеща широта на съдържанието и по-малко фалшиви новини, съобщи NOVA.
 
Facebook пуска реорганизиран и модернизиран новинарски раздел. Първите, които ще го видят, са 200 000 потребители на социалната мрежа в САЩ. Основателят и ръководител на компанията Марк Зукърбърг не пести похвалите за новата форма на новините.
 
"За първи път от създаването на Facebook, ще има специален раздел за висококачествена журналистика. Не говорим само за наш алгоритъм, който да подбира новините. Наели сме опитни хора, които разбират от журналистика и имат успешна работа в тази сфера", казва създателят на интернет гиганта Марк Зукърбърг.

Този ход на Facebook идва под натиска на общественото мнение, както и недоволството на политици и активисти, че социалната мрежа се е превърнала в платформа за фалшиви новини. Често има и съмнения, че недобросъвестни елементи използват Facebook за опити да манипулират нагласите на милионите потребители по редица чувствителни въпроси.

"Възможността хората да персонализират новинарския си поток няма да бъде отнета. Главните теми и основното водещо съдържание в секцията ще бъдат подбирани от професионалисти, на които плащаме за това. Така ще избираме какво да показваме, а няма да показваме всичко, което даден издател е решил да публикува", обяснява Зукърбърг.

Компанията обяви, че са заделили 300 млн. долара за новата дейност. Според експерти това бележи значителна промяна в работата на социалната мрежа и отношенията ѝ с традиционните медии.