Facebook и Google не предприемат действия срещу измамните реклами, дори след като са били докладвани, сочи проучване.

Около 34% от изследваните хора, съобщили за фалшива реклама в Google. След като станаха жертва на нея, заявили, че рекламата не е била премахната дори след докладването ѝ. 26% от потребителите на Facebook споделят за същото.

И двете компании гиганти обещават да премахнат измамни реклами, но Which? (компанията правила изследването) заяви, че подходът не работи и че правителствата трябва да включат онлайн измами и фишинг в Закон за онлайн безопасност.

Проучването установило, че 27% от жертвите на измама чрез реклама в търсачка или сайт в социалните медии са го направили във Facebook. Около 19% казват, че това се е случило в Google.

Но почти почти половината от жертвите като цяло са заявили, че не са докладвали рекламата като измама на платформата. 31% от тези, които са се заявили като жертва на реклами, не са подали сигнал, защото се съмняват, че нещо ще бъде направено.

Експертът по правата на потребителите Адам Френч казва:

 „Последните ни изследвания разкриха значителни недостатъци с подхода, възприет от технологичните гиганти, включително Google и Facebook, в отговор на съобщенията за измамно съдържание. Технологичните гиганти, регулаторите и правителството трябва да положат повече усилия, за да предотвратят развитието в измамни ректори“.

На онлайн платформите трябва да бъде дадена законова отговорност за идентифициране, премахване и предотвратяване на фалшиво и измамно съдържание на техните сайтове. Делото за включване на измами в Закона за кибер безопасност е огромна необходимост, споделя още той.

Говорител на Facebook заяви: „Измамна дейност не е разрешена във Facebook и ние сме предприели действия в редица страници, докладвани ни от Which?. Нашият 35 000 членен екип от експерти по безопасност и сигурност работят, за да идентифицира и премахва проактивно това съдържание и призоваваме хората да ни съобщават за всяка подозрителна дейност.“

Google пък заяви: „Ние непрекъснато преглеждаме реклами, сайтове и акаунти, за да се уверим, че отговарят на нашите правила. В резултат на нашите действия по прилагане (проактивни и реактивни), нашият екип блокира или премахна над 3,1 милиарда реклами за нарушаване на нашите правила.