Учени са открили галактика, която се намира на 12,5 милиарда светлинни години от нас. На практика това означава, че това което виждаме се е случило преди 12,5 милиарда години. Възрастта й озадачава учените - според сегашните теории не може да има толкова стари галактики, пише dir.bg.

Новооткритата галактика е наречена DLA0817g, но прякорът, който ѝ е даден е "Вълчият диск" или "Диска на вълка". Тя се е появила, когато Вселената е била на едва 1/10 от сегашната си възраст. Масата ѝ е 72 милиарда пъти по-голяма от тази на нашето Слънце.

Учените са учудени от нейната структура, защото макар и да е било възможно да има ранни галактики, те биха били твърде горещи, за да имат ясна форма или постоянна посока на въртене. Възможно обяснение за това би била тъмната материя.

Учените смятат, че ще открият още доста галактики, подобни на DLA0817g. За сега тя е най-старата откривана от човечеството галактика. Нови методи в изследванията и наблюденията може да променят това. Заради откритието учените ще трябва да преразгледат някои от по-ранните си модели за еволюцията на Вселената.