В средата на февруари Apple призна, че няма да постигне финансовите си прогнози за последното тримесечие заради епидемията от коронавирус. В пресен аналитичен доклад Strategy Analytics вече ни дава по-конкретна представа за това как се спаднали продажбите на смартфони в последния месец. И картинката не е розова за никой.

Според Strategy Analytics през февруари е отчетен най-големия спад в продажбите на смартфони в историята. Глобалният брой продадени телефони е 61.8 милиона, което е спад с 38 процента спрямо онези 99.2 милиона, продадени за същия период миналата година. Търсенето и предлагането на смартфони се е сринало в Китай, забавило ход в Азия и се усетило и в останалите части на света. „Това е период, който смартфон бизнесът ще иска да забрави“, пише Strategy Analytics, цитиран от hiccom.bg.

Имайки предвид развоя на епидемията през март, той вероятно ще бъде нов ужасяващ месец за продажбите на смартфони. Първоначално Apple предвиждаше да завърши тримесечието с 63 милиарда долара приходи, но имайки предвид глобалната ситуация с коронавируса, Strategy Analytics очаква представянето да е значително по-слабо.

„Заплахата от вируса обхвана Европа и Северна Америка и стотици милиони платежеспособни потребители са в изолация без да могат или искат да купуват нови устройства“, завършва Strategy Analytics.