Ако можете да създавате приложения за смартфони, китайският гигант Huawei има интерес. След като компанията бе обявена за заплаха за американската национална сигурност, тя загуби достъпа си до екосистемата на Google, припомня AP.

Сред най-важните приложения са такива като YouTube, Maps, Search и други, които потребителите очакват на новия си телефон. Те ще липсват и от следващия флагман на Huawei - P40, който ще бъде показан в Париж през март.

Huawei Technologies Ltd., както и всеки друг производител на смартфони, освен Apple, зависят от операционната система на Google Android и приложенията на щатския технологичен гигант. Затова сега китайската компания претърсва света за заместители.

На събития за разработчици от Ню Делхи през Варшава до Сао Пауло Huawei обещава парични награди за всеки, който успее да качи своето приложение в магазина на компанията до този петък

Huawei казва, че ще инвестира $1,5 милиарда в разработка на приложения. Битката за създаване на алтернативи на предложенията на Google ще бъде тежка и скъпа. Nokia и Microsoft вече се опитаха - и се провалиха.

Системата Android е с отворен код, което означава, че компаниите могат да я използват безплатно. За да ползват приложенията обаче, те трябва да плащат. Huawei може да продължи да използва свободната версия на Android, но получи забрана да купува тези приложения.

Компанията вече продава телефони без тях в Китай, където Комунистическата партия така или иначе е забранила достъпа до YouTube, търсачката на Google и хиляди други интернет страници. Вместо това, в Поднебесната империя те се продават с китайски алтернативи.

Но в Китай правилата са еднакви за всички - други марки също не ползват приложенията на Google. Извън страната обаче положението е различно.

За P40 Huawei подписа споразумение да използва навигацията на холандската компания TomTom. Повече подробности се очакват на Mobile World Congress в Барселона през следващия месец.

Към момента Huawei Mobile Services предлага около 45 хил. приложения, или едва 1,5% от общо 3 милиона, които се намират в Google Play Store. Надеждата на компанията е все повече разработчици да създават приложенията си и за магазина на Huawei. За да успее да ги убеди, компанията раздава и парични стимули. В Ню Делхи компанията обещава $20 хил., а в Лондон - $26 хил., ако разработчиците успеят да приключат с приложенията преди 31 януари. В Полша Huawei е отделила $10 милиона.

Huawei, която през 2019 г. отчете продажби от $122 милиарда, има един от най-големите бюджети за развойна дейност в света. През миналата година китайският гигант е вложил $15 милиарда - повече от Apple и Microsoft. През изминалото десетилетие сумата възлиза на $65 милиарда. Анализатори казват, че благодарение на това, компанията вече може да сама да произвежда нужните си чипове и други компоненти.